Mijn vriend en ik hebben besloten om in augustus op onze vakantie te beginnen om zwanger te worden..(23/8 tot 1/9) Aangezien het onze eerste baby word zitten wij met best veel vragen op dit moment.. Wanneer is het namelijk goed op te stoppen met de pil?? is het beter om nu al te stoppen of liever nog een maand wachten?? en hoe kan ik op dit moment het beste berekenen dat ik dan vruchtbaar ben? liefs Faith
hoi, ik zou je strip afmaken en dan stoppen. je lichaam heeft namelijk wel tijd nodig om even de hormonen uit je lichaam te gooien en verder is het wel goed om even een gewone menstruatie af te wachten. heel veel succes en plezier. gr tascha
Dat lijkt mij idd ook het beste, gewoon je strip afmaken, bij sommige is het meteen raak, bij andere duurt het een tijd voordat de pil uitgewerkt is en de menstruatie weer normaal op gang is. Veel plezier en suc6 met het zwanger worden!!! Liefs meliske
Als je net bent gestopt met de pil is het zowiezo lastig om je vruchtbare periode uit te rekenen, omdat je cyclus echt nog op gang moet komen. Het kan dan ook best een stuk langer duren voor je ongesteld wordt. Mijn advies: strip afmaken, 1 menstruatie afwachten en dan ervoor gaan! (en jezelf nog niet al te druk gaan maken over de vruchtbare periodes, gewoon lekker klussen...) Maar ja, het is slechts een advies.....je mag het aan je laars lappen, hoor! Groetjes, Anakin.
veel succes vast meid, enne idd beter om gewoon je pilstrip af te maken, en dan is het gewoon net als iedereen afwachten op of je 1e eigen menstruatie of die 1e lucky shot... succes
Ik zou ook deze strip afmaken en dan stoppen. Ik weet niet hoe lang je geslikt hebt en of je voor je begon een regelmatige cyclus had, maar houd er maar rekening mee dat de eerste echte cyclus (dus vanaf je ongesteldheid door de stopweek) afwijkt van wat je gewend was. Bij sommige vrouwen (zoals bij mij) duurt het vrij lang voordat ze weer een normale cylus hebben (ik ben in juli 2006 gestopt met de pil, werd toen 13 juuli ongi van stopweek, toen pas weer 6 januari en daarna pas weer 30 mei), maar ik was vrij onregelmatig toen ik 14 jaar geleden met de pil begon... de meeste vrouwen die regelmatige cyclus hadden krijgen die ook weer terug. Wat betreft pas gaan proberen na je eerste normale duivels: wanneer je tijdens je eerste echte ronde zwanger word, is dat niet schadelijk voor moeder of kind, maar het is dan vaak wat moeilijker om goed te berekenen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en daarom wordt vaak aangeraden een cyclus te wachten. Hoe dan ook: succes Chrizzzy
Hoi, wat leuk dat jullie ook ervoor gaan! Als jullie op vakantie ervoor willen gaan is het idd goed om je strip af te maken en je natuurlijke mentruatie af te wachten. In het begin kan deze onregelmatig zijn vanwege de hormonen van de pil. Daarbij is het verstandig nu al met foliumzuur te beginnen. Verruil de pilstrip, voor een potje foliumzuurtabletjes. suc6!
Suc6 meid!! ik ben ook gestopt met de pil, ben 3 dagen later ongesteld geworden en daarna meteen aangeteld! wel heel veel geluk gehad dus, dat 't al meteen raak was! en idd zonnestraal; verruil de pil maar met foliumzuur!!
Wat een goeie tips allemaal, ik ben echt heel blij dat er zoveel mensen met je meedenken, omdat het voor ons de eerste is komen er best veel dingen op je af.. dus waarschijnlijk ben ik nog niet uitgevraagd..!! thanks!! ik ben in middels gestopt met de pil en word dus nog zeker 1 keer op de juiste tijd ongesteld(morgen dus), nu maar afwachten wat er gaat komen, best spannend hoor.. liefs Faith