hai dames, welke voedingsmiddelen staan er in de volksmond nu om bekend dat ze stoppend werken? Alvast bedankt
banaan, maar dat is deels een fabeltje.. (banaan is vezelrijk, en als je daarbij weinig drinkt verstopt het inderdaad, zoals bij elke combi vezels en weinig vocht. De een heeft daar eerder last van dan een ander)
bosbessen? ik zou eerder denken dat die rode woudvruchten juist allemaal laxerend werken. hmzz.. zal t onthouden en ontbijtkoek was dat nou laxerend of stoppend..idem appelsap?
Rosvice Stop (kun je bij de supermarkt halen) is gemaakt van bosbessen en rozenbottel. Thee van deze vruchten werd vroeger aan babys met diarree gegeven, dus het werkt meestal wel stoppend. Appel is meestal laxerend, ontbijtkoek weet ik niet Rijstebloem werkt bij sommige kindjes ook behoorlijk stoppend.
@adi lol, ik heb net een tijd geleden bij de apotheek roosvicee laxo gehaald, omdat ze normaal erg snel verstopt en ik niet steeds met de lactulose aan de gang wilde. Nu krijgt ze dit zowieso al niet meer en ze kreeg maar een bodempje per dag hoor. @ cygnet wit brood... t is de moeite waard om een x een halfje wit te halen en dat te gaan geven. Dank jullie
@ adi normaal is ze verstopt...poept erg moeilijk. En nu sinds 2 dagen flink aan de diaree.. dus.. nu is t diaree
Geef haar in ieder geval HEEL VEEL water. Met dit weer heeft ze heel veel vocht nodig, en die raakt ze nu kwijt met diaree. daarnaast een avondmaaltijd met rijst en wortel (bijv).
Rijstewater. Heb je meteen vochtaanvulling. Verder werkt aardappel hier stoppend. En bosbessen inderdaad! Zover ik weet werkt appelsap juist niet en is het laxerend.
ze drinkt gelukkig voldoende en eet ook goed enzo. Ga toch op advies van de huisarts ook ORS preventief geven, dus dat gaat er zo ook in. en vanaaf..tja lekker rijst
Toen Lucas buikgriep had, moest ik hem van de huisarts peer geven. Schijnt ook te stoppen... wist ik ook niet eerlijk gezegd! Zit overigens ook heel veel vocht in, dus is het proberen waard! Liefs!
He wat grappig. Als ik hier wil dat Melisa gaat poepen, hoef ik haar maar een paar happen peer te geven en het spuit er zowat uit , dus hier juist andersom.
Peer stoppend?? Man, het spoot z'n broek uit met peer; lekker hoor, haha! Ik geloof niet in voedsel dat stopt, wel in voedsel dat laxeert.