Ik wil het liefst een combinatie gaan geven, omdat ze 2 dagen naar oppas gaat en die mogen wat mij betreft gewoon een potje gaan geven. Zijn er meer mensen die een combinatie van vers en potjes hebben gegeven? Hoe deden jullie dat? bv 1e 3 dagen vers (zelfde smaak) en dan 3 dagen potje (zelfde smaak)? en zo steeds om en om, zodat ze aan vers en potjes went? Potjes lijken me nml ook wat handiger op vakantie/dagje uit vraag me alleen dus af hoe ik dat t beste kan aanpakken.
Hier ook altijd de combinatie gegeven. En echt hoe het uitkomt. Wij hebben altijd als basis verse voeding, als dat niet uitkomt krijgen ze een potje (steeds minder nu ze alles eten). In het begin (met het wennen op voedsel) zou ik wel dezelfde groentesoorten aanbieden een paar dagen achter elkaar. En als je bijv verse wortelhap gaat geven kun je deze bereiden voor een paar dagen. IN het begin eten ze toch maar een paar hapjes. Als ze goed eet en de meeste smaken al heeft geproeft, kun je gewoon van alles geven, hoe het jou uitkomt.
mijn dochtertje krijgt straks (maar dat duurt nog wel een tijdje) ongeveer 5 x in de week vers en 2 x een potje maar dan wel alleen groenten. Fruit altijd vers. Kleine moeite en zo gemakkelijk om mee te nemen (een banaan kan je altijd wel mee nemen en klein maken)
ja precies ik wist dat je minimaal 3 dagen hetzelfde moet aanbieden, maar bedoel je dan 3 dagen verse wortels en dan ook 3 dagen potje wortels? Of kan t potje dan gerust weer wat anders zijn?
Als je drie dagen worteltjes achter elkaar geeft (vers of potje) en ze reageert niet, dan kun je een ander groente gaan geven. Of dat uit potje komt of vers is maakt niet uit. Ik moet zeggen dat ik van die 4 maanden potjes alleen worteltjes (en dan van Friso) en bruine bonen met appeltjes ergens op vond lijken. Moet je zelf een keer die potjes sperzieboontjes, bloemkool of doperwtjes proeven. Die smaken echt verschrikkelijk.
ja de bloemkool kreeg ik er hier echt niet in hoor, zo goor! ik combineer ook, al at hij in het begin het liefste potjes en nu steeds meer vers. ik mix het ook nog wel eens als het zo uit komt. zo te zien genoeg goede tips, succes er mee!
Op zich kun je ook vrij makkelijk zelf groente meegeven naar de oppas. Elke keer een hoop wortels, broccoli, boontjes enz koken en invriezen in aparte bakjes/zakjes, per dag. Maar je kunt natuurlijk makkelijk potjes en vers combineren. Bv 3 dagen verse wortels en dan 3 dagen bonen uit een potje. Tis natuurlijk wel handig als je kindje beide goed eet!
Ik geef meestal 1 a 2 dagen in de week een potje meer omdat het makkelijker is voor de oppas en omdat ik wil dat ie het allebij lust bv als we op vakantie gaan oid. Ik ben begonnen met fruit 3 dagen het zelfde nu krijgt ie wel eens meerdere soorten door elkaar. bv appel banaan. Merk wel dat ie vers vaak wel lekkerder vind. Ik heb trouwens die platic bakjes fruit compote van olvarit die is niet zo heel fijn van stuctuur en smaakt naar echt fruit die vind ie wel heerlijk en zijn ook nog eens wat goedkoper
Wij gaven potjes als het toevallig zo uitkwam.. Op dag 1 met bijvoeden (5,5 maand) begonnen met wortel. We hadden 200 gram gekookt, voor 3 dagen. Maar meneer wilde gelijk meer. Dus dag 1 en 2 kreeg hij 100 gram wortel. Dag 3 werd een potje dat toevallig in de kast stond uit een pakket.. En wat denk je, hij keek me aan alsof ik hem vergif voerde. Zo gretig hij die eerste 2 dagen was, zo slecht ging het op dag 3. Denk max 50 gram op.. Nou is dat toch wel zo gebleven. Hij kreeg ongeveer 2 potjes per maand, maar at deze toch wel slecht, meestal maar halve porties. Alleen soms kan het even niet anders. Die 3 keer per groente hebben we gedaan met de 1e 4 groentes, en de 1e 3 fruiten. toen bleek dat hij toch eigenlijk nergens op reageerde, en dat allemaal graag opat. Wel opgelet dat bij nieuwe dingen we max 1 nieuw iets per dag gaven. Dus geen nieuwe groente en nieuwe fruitsoort op 1 dag..