Eind augustus geboren. Wanneer naar school

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MIss X, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heej

Ik heb een vraagje.
    Onze kleine meidje is op 25 Augustus geboren.

Nou vraag ik mij af wanneer zij naar school mag omdat het precies op de grens is,

Zal zij vroeger leerling zijn,. of juist later leerling.

Alvast bedankt

2. yofoda

yofoda Actief lid

Mijn dochter daniela is nu tien jaar
    en ze is 4 augustus geboren ze is dus een vroege leerling
    jou kindje gaat dus gelijk na de grote vakantie naar school toe als ze vier jaar word

groetjes jolanda

3. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0

Zozo jij kijkt er al vroeg naar uit hihihi ;)

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

tegenwoordig gaan ze op de dag dat ze 4 worden naar school.

Ligt dus een beetje aan hoe de vakantie valt maar, dit jaar zijn ze hier namelijk op 12 augustus weer met school begonnen. Dus dan zou ze gewoon op de 24ste (als dat een doordeweekse dag is) naar school gaan

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn dochter is ook 4 augustus jarig :)

Je kindje gaat naar school als ze 4jaar word idd. Precies het nieuwe schooljaar;)

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik ben zelf van de 26e (en Rick van de 20e) en ik was ook een vroege leerling. Onze Rick zal dat ook zijn!

7. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Bij ons op school zat het zo....

Kinderen die voor 1 oktober 4 worden starten meestal in groep 1 als je na 1 oktober geboren bent in groep 0 om het zo maar te noemen.
    Uitzonderingen daargelaten... mijn nichtje is 3 okt jarig maar toch een vroege leerling.

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Toevallig kreeg ik vandaag een brief binnen van de basisschool van m'n kereltje. Hij wordt in mei 2011 op school verwacht :)
    Dus de mijne zijn allebei al ingeschreven!

9. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Krijg je dat al zo vroeg binnen?
    hoe oud is jouw kereltjes dan?

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    5 maanden...

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou ja, komen ze leerlingen te kort. :confused:

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Inderdaad, vroege leerling. Ik ben ook van 25 aug. en ook een vroege leerling.
    Maar ze kijken ook op school hoe het gaat... mocht hij in groep 2 nog te veel bezig zijn met spelen en nog niet toe zijn aan lezen enz. blijft hij lekker een jaartje in groep 2 bijv.

13. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Het zal aan de school liggen wanneer je kindje naar school gaat. Op de school van mijn dochter starten alle kindjes die in augustus of september na de zomervakantie 4 worden gewoon aan het begin van het school jaar. Dus niet op de dag dat ze 4 worden, maar net iets eerder. Zo kunnen ze meteen het hele begin meemaken.

Ook is 20 jaar geleden de 1 oktobergrens afgeschafd. er zijn nog steeds scholen die eraan vasthouden maar officieel mag dat dus niet meer. Ook als een kindje na 1 oktober 4 wordt moet het naar groep 1 (en niet naar groep 0) en maakt het kans om na de zomervakantie gewoon naar groep 2 te gaan. Scholen mogen niet meer zomaar zeggen dat een kindje dat na 1 oktober 4 wordt het jaar erop weer in groep 1 zit. daar moet een onderbouwde reden voor zijn (met handelingsplan!)
    er moet dus naar de individuele cappaciteiten van het kind gekeken worden en niet alleen naar geboortedatum.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is in het Nederlands onderwijs altijd al zo geweest dat je op de dag dat je 4 werd naar school mocht. Dus als 25 augustus over 4 jaar niet in de zomervakantie valt, dan gaat je kindje gewoon op haar verjaardag voor het eerst naar school. Waarschijnlijk zal ze dan voor de zomervakantie eerst een paar keer mogen komen wennen.

Op zich heeft iedere school een beetje z'n eigen beleid voor het starten na de zomervakantie. Maar dat merk je wel als je een school hebt gevonden voor je kindje.

Trouwens, jong zeg, 5 maanden en al ingeschreven staan op een school! Ik deed dat pas een maand of 3 van te voren bij allebei.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij ons op school is het zo, dat als je voor 1 januari geboren wordt, dat je dan in groep 1 geplaatst wordt. Volgens mij is dit nu wettelijk vastgesteld (maar dat weet ik niet helemaal zeker).

16. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Nou die 1 januari grens is ook niet wettelijk vastgesteld, maar het is wel een regel waar veel scholen zich nu aan houden.
    officeel moeten ze gewoon naar de cappaciteiten van het kind kijken en op basis daarvan gaat het door naar groep 2. Maar dat is gewoon erg moeilijk blijkt in de praktijk en daarom ligt de onofficele grens nu bij 1 januari. Maar goed er zullen ook maar weinig kindjes zijn die na 4 maanden groep 1 al naar groep 2 kunnen denk ik.

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Denk ik ook hoor! Is voor ons ook het eerste jaar.

Deel Deze Pagina