Nachtvoeding verschuift. Wanneer ochtendvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 3 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo, misschien herkennen jullie het volgende.

Mijn dochtertje van 8,5 week komt nog 6 keer voor het flesje.
    We zitten nu op het volgende schema:
    0700-1100-1500-1900-2300-0300. Uiteraard met wat speling.
    Nu merk ik dat ze zelf haar nachtvoeding aan het verschuiven is, ze komt namelijk steeds iets later. Van 0300 uur verschuift ze nu langzaam richting 0430.
    Nu is mijn vraag: wat doe ik met de 0700-voeding in de ochtend? blijf ik die 'vasthouden' of verschuift die ook? Ik ben geneigd om de ochtendvoeding op hetzelfde tijdstip aan te blijven bieden, omdat ze volgens mij aan het 'oefenen' is met doorslapen. Het zou zonde en verwarrend zijn als nu alles verschuift. (kortom, in hoeverre volg ik mijn kindje en in hoeverre beinvloed ik haar ritme?)

Wat is jullie ervaring hiermee? Advies is welkom.

groetjes
    Amber

2. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou gewoon op verzoek gaan geven en niet meer strikt aan de tijden houden. Ze komt vanzelf als ze honger heeft, en daar hebben ze ook een ritme in. Chenoa kwam iedere 4 uur.

3. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ik schoof wel met de tijden mee. Als Nina steeds wat later kwam gaf ik ook later de ochtendfles. Het gevolg hiervan is dat je dan vaak haar fles nog rond 12 uur 's avonds moet geven. Op een gegeven moment was het geen 04.30 meer maar 06.15 (= ochtendfles) waardoor ik dus weer mooi op schema kwam met de fles van 11.00 uur 's ochtends en uiteindelijk weer een fles om 11 uur 's avonds.
    Het is een beetje zoeken, (aan)passen en meten maar uiteindelijk vinden ze hun ritme.

Deel Deze Pagina