Hoi, Ik heb net een oproep geplaats via een vraag en aanbod site via FB (regio Amsterdam). Wij zijn namelijk op zoek naar een oppas voor 1 a 2 keer per week. Het gaat om een vrijdagavond van 18-22. Het is alleen de bedoeling dat ze mijn zoon naar bed brengen, daarna kunnen ze bankhangen. Wat is een normaal tarief. De meeste die reageren zijn rond de 20 jaar oud.
Het klinkt zo weinig, maar is volgens het Nibub wel marktconform. Volgendhet het Nibub is het tussen de 2,65- 6 euro.
Ik heb net aangegeven dat ik 5 euro per uur in gedachten heb. Zij vinden 5 euro te weinig. Er was ook een iemand zonder ervaring en zij vroeg 10 euro. Ik vind 25 euro voor 4 uurtjes wel het max. Ben ik gierig of vragen zij teveel?
Wauw 10 euro per uur.. nou dikke doei voor een beetje oppaswerk 😉 Dat zou ik een schoonmaker betalen. Of maakt de oppas ondertussen ook je huis schoon?
Nee alleen oppassen. Mijn zoon is heel makkelijk. Je legt hem op bed en hij slaapt. Ik ben nu in gesprek met iemand anders zij heeft ervaring en vraagt 6,50 per uur. Dat is precies 25 euro voor een avondje.
Wij wonen zelf ook in Amsterdam en de prijzen qua oppas liggen hier iets hoger dan buiten de randstad. Ik vind 6,50 een prima bedrag. Houd in je achterhoofd dat het misschien wel een avondje 'bankhangen' is, maar dat als er iets gebeurt ze wel adequaat optreed. Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in een meisje van 20 dan in een meisje van 15 en betaal daar graag wat extra voor.