Ons jongste dochter is net 8 dagen oud, maar de ontlasting blijft hard. Het is ook erg weinig, 2 a 3 kleine balletjes, kleiner dan konijnenkeutels. De laatste keer dat ze ontlasting had met kraamhulp erbij leek het iets dunner, maar nu is ze weg en helaas..... Ze geeft ook kramp aan bij het poepen.... We doen al 10cc extra water er in. Wel zei de hulp dat sommige mensen vinden dat de kruidvat voeding extra stopt. Wat zijn jullie ervaringen? Ons oudste dochter kon haar ontlasting ook slecht kwijt, bleef ook hard. Kreeg ook kruidvat voeding.....
Zoontje kreeg kruidvat standaard en kon ook niet poepen.. maar bij hem was het een ander probleem. Wij zijn toen wel overgestapt op de hypoallergene voeding van kruidvat, toen ging het beter.
Wij hebben ook altijd extra water toegevoegd aan de KV voeding en na verloop van tijd ook een klein schepje Johannesbroodpitmeel, dat laxeerde ook lekker zullen we maar zeggen...
Ik heb hier laatst ook een topic geopend over mijn zoontje van nu ruim 3 weken. Hij kreeg ook kruidvat voeding en had last van krampen en vooral het niet of slecht kunnen poepen. Het bleef heel hard en uren zat meneertje te persen zo zielig. Ik wilden voeding gaan gebruiken voor krampen en moeilijke ontlasting dit op advies van cb. Maar ik moest de kinderarts nog even spreken dus even overlegd. Hij hoort dit veel van kruidvat voeding terwijl het zo goed als het zelfde is als bijvoorbeeld nutrilon. Hij adviseerde eerst op een andere voeding over te stappen en anders alsnog die andere voeding te gaan gebruiken. Wij zijn dus overgestapt op Nutrilon. Gewoon de standaard voeding. En geloof het of niet hij heeft nog amper kramp en gewoon elke dag soms zelfs 2 keer ontlasting. Zijn ontlasting is niet meer hard (was meestal zo hard aan boenen was 1 dikke plakkaat). Nu is zijn ontlasting helemaal goed en hij heeft dus minder kramp. Dus ja ik denk dat deze voeding kan stoppen ondanks dat iedereen zegt het is bijna precies het zelfde. Succes het is heel rot ik weet er alles van arme kindjes
Harde ontlasting heb je nou eenmaal sneller als je kunstvoeding geeft. Nutrilon en Kruidvat zijn vrijwel hetzelfde poeder in een andere verpakking. Meestal ligt het niet aan het merk. Maar je zou eens kunnen proberen om te mengen met Comfort van kruidvat.
Lastig hoor.... mw heeft nl verder nog geen krampen, ben bang dat deze er voor in de plaats komen als we overstappen, maar harde ontlasting is ook niet fijn en geeft kramp....
Heb eerst kindicol gekocht, manlief bedacht dat we dit ook bij ons oudste dochter gebruikt hebben, toen werkte het goed. We zullen zien....