Zoals ik eerder schreef heeft onze dochter van bijna 2 weken erg harde ontlasting, ze krijgt kruidvat voeding. Ik nijg er na om over te stappen op hero. Omdat men zegt dat dit door de kruidvat voeding kan komen. Maar hoe snel merk je hier resultaat van (als het werkt). En wat zijn de ervaringen qua andere krampen met hero? Ze heeft nl alleen kramp als de ontlasting niet weg wil, verder niet, ben bang dat erweer andere krampen voor in de plaats komen.... vandaar mijn twijfel met overstappen.
Elke wisseling van voeding heeft tijd nodig. De darmen moeten wennen aan nieuwe voeding, waar problemen door kunnen ontstaan zoals darmkrampen. Elke wisseling moet je minimaal 2 weken de tijd geven om te zien of het werkt. Hoe snel je verschil merkt is per kind verschillend. Darmkrampjes horen er wel een beetje bij en kan bij elke voeding wel voorkomen. De piek is rond 6-8 weken. Zonder te proberen kun je niet weten of er problemen komen. Etos ha gaf bij ons moeite met de ontlasting, jumbo ha niet.
Heb eerst kindicol gekocht... manlief bedacht dat we dit ook bij ons oudste dochter gebruikt hebben, toen werkte het goed. We zullen zien.