Ja hier ook nog rookvrij! Gaat echt goed, moet eerlijk zeggen dat ik het vandaag nog niet eens gemist heb
Wow, wat een successen tot nu toe, hou vol! Een vraag als professional (huisarts): doen jullie mee met het voornemen om definitief te stoppen of steken jullie er (in het kader van ' een maand niet roken') op 1 november weer 1, 2 of 20 op?
Wat goed bezig allemaal! Uit ervaring weet ik dat het steeds makkelijker word om gestopt te blijven. Dus volhouden!! Tip; zet alvast een agenda op 1 oktober 2019 dat je contact opneemt met je verzekeraar. Waarschijnlijk zijn je premies van de overlijdensrisicoverzekering op basis van het rokerstarief. 2 jaar na stoppen mogen de premies worden aangepast naar niet-rokerstarief.
ik stop voor altijd. tenminste dat is de bedoeling. 1 maand stoppen en daarna weer beginnen heeft volgens mij niet zoveel nut.
hallo al 1 week, dag gaat super, hier ook nog steeds rookvrij. gisteravond een gezellig avondje gehad met mijn zus, lekkere hapjes, wijntje erbij. en niet gerookt. ik voel me nu ook super fit. ik kan meer drank hebben nu lijkt het wel haha. ik drink niet zo vaak maar meestal voel ik me dan niet zo fit. maar ik voel me nu geweldig. en het was net zo gezellig als altijd.
Ohh haha ik heb toen ingevuld dat ik een niet-roker was Leek me wel een goed idee om daar een beetje over te liegen
Zijn jullie het weekend ook allemaal goed doorgekomen? Ik had wel even een moeilijk momentje bij een etentje waar mensen rookten. Maar merk ook dat zij jaloers zijn op mij dat het me lukt. Dat voelt echt goed!
Alweer een volle week rookvrij! Weekend goed doorgekomen, maar had ook weinig verleidingen. Hoe gaat het met de andere dames?
Ik heb geen enkele intentie om na 1 november weer te beginnen. Stoptober leek (en is tot nu toe gebleken) mij een "fijne" manier om Cold Turkey te stoppen maar wel met hulp achter de hand van de app en mensen die ik weliswaar niet ken maar ook gestopt zijn. Mocht je het moeilijk hebben dan kan je op de app kijken of contact zoeken via Facebook of ZP met de andere stoppers.
Hey het is hier te stil... Nog mensen gestopt? Ik ben dit weekend een avond de fout in gegaan. Werd er misselijk van en volgende dag weer vol goeie moed gestopt... Baal er wel van. Hoe gaat het met jullie?
@Mop81 Niet zo streng zijn voor jezelf hoor! Kan gebeuren, nu met volle goede moed weer verder! Je kan het. Op 1 oktober 2016 zijn mijn vriend en ik (weer) gestopt, in februari werd ik zwanger en inmiddels alweer dik en jaar rookvrij!!! Stoptober is een blijft een super goed initiatief!
ik heb helaas ook weer wat gerookt af en toe. niet veel meer maar toch te vaak. ik zit even erg in de stress om andere dingen ik weet dat dat geen excuus is maar voor mijn gevoel moest ik echt even roken om relaxt te worden. ik ga sindskort naar een psycholoog om dingen uit mijn verleden te verwerken. en dat raakte me even iets dieper dan ik dacht. ik heb meteen een pakje sigaretten gekocht echt heel stom ik weet het. maar ik kan niet alles tegelijk nu. ik stel het dus even uit. voor iedereen die nog bezig is, heel veel s6, en hopelijk doen jullie het beter dan ik tis echt niet makkelijk.
Balen...maar dan nog kun je gewoon doorgaan. Ervaring ( ben nu 14 jaar gestopt al) Ik rookte 6 maanden niet en ben toen de fout ingegaan door 1 week 2 per dag te gaan roken. Na 1 week baalde ik zo van mezelf en ben toen definitief gestopt. Nu dus al 14 jaar.
Als er een periode komt waarin je jezelf weer relaxter voelt ga je er gewoon weer voor. Sterkte deze komende tijd, lijkt me pittig om dingen te gaan verwerken als je het niet makkelijk hebt gehad. X