Mijn dochtertje heeft nu al enkele dagen last van haar buik en ziet enorm bleek. Nu heeft ze net gepoept en haar ontlasting had een hele rare kleur. Direct even manlief een bericht gestuurd of het normaal is. Nu vraagt hij of het een stopverf kleur heeft? Heb al op google gezocht maar heb geen idee hoe het eruit ziet!
Ik kwam dit tegen: De term stopverfontlasting binnen de geneeskunde wil zeggen dat je ontkleurde ontlasting hebt en is derhalve een alarmsymptoom. Het duidt op een obstructie binnen de ductus hepaticus dan wel ductus choledochus waardoor het gal het duodenum niet meer kan bereiken. In het "gunstige" geval wordt dit veroorzaakt door een galsteen. In het meest ongunstige geval wordt dit veroorzaakt door een pancreaskopcarcinoom. Ontkleurd betekent dan wit of grijzig.
ja kleur wit/grijs onze jongste heeft dit gehad en de huisarts heeft de pamper gekregen een hepatitesvirus waar hij over heen moet groeien totaal 2 jaar kan hij er last van houden maar zolang hij goed drinkt/eet en niet geel word is het goed hou het goed in de gaten!!! ik schrok me wild toen ik deze kleur en geur zag/rook ik werk in de zorg maar had dit niet eerder gezien direct huisarts gebeld