Schimmel en daktarin. Na hoeveel dagen merk je verschil?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Dag dames,

Mijn zoontje heeft last van rode plekken in zijn liezen en tussen zijn billetjes. De CB arts adviseerde me daktarin te smeren omdat het snel apot ging en ook jeukte (schimmel). Ik smeer 2 keer per dag sinds woensdag. Na hoeveel dagen merk je verschil? Het blijft nl nog steeds rood en vind het moeilijk tussen zijn billetjes te smeren omdat hij dan echt huilt/wild beweegt van de pijn.

Kan ik wel gewone billendoekjes gebruiken bij het verschonen? Soms reageert hij er wel op alsof het pijn doet en soms ook niet maar buiten kan ik niet anders dan op die manier verschonen. Het zorgt er hoop ik niet voor dat de daktarin minder werkt?

Bedankt alvast.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    die doekjes hebben geen invloed op de daktarin.. hier duurt het soms wel een week voor de zalf aanslaat.. wat ik zou doen is hem zoveel mogelijk met de billen bloot te laten lopen.. en billen etc zoveel mogelijk schoonspoelen onder een lauwwarme douche en daarna weer aan de lucht laten drogen.
    als het echt openligt, dan kan de zalf of zelfs de aanraking alleen al behoorlijk pijn doen.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Gelukkig ligt het niet open. Alleen 1 dagje door wild gehuil en daardoor hard krabben waardoor hij het open krabde. Het ziet er rustig uit want de KA vond het geen schimmel en de CB arts wel dus het is niet al te ernstig, het zijn kleine plekjes. Maar ik hoop dat er binnenkort resultaat is te zien.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    billendoekjes maken de lasten erger. ik was altijd de billen met lauwwarm. soms gewoon onder de kraan.zo gaat de schimmel sneller weg.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Belize, hoe krijg jij dat voor ekaar zonder dat hij moord en brand schreeuwt? Mijne heeft sinds kort een hekel aan bad/douchen en met zijn billetjes onder water levert gegarandeerd een heel drama op.

Helaas is er nog geen verandering merkbaar. Ben dus vorige week woensdag begonnen met 2 keer per dag Daktarin smeren. Moet ik als het woensdag nog niet weg is (en dus 2 weken verder) toch even langs de huisarts? Hebben die iets sterkers?

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dochter heeft het ook gehad en ik moest toen bij elk verschoonmoment dat spul heel dik smeren. Billen en schaamlipjes waren helemaal wit.
    Ik heb dit 2 dagen ook gedaan en toen merkte ik dat het minder werd, na 4 dagen was het helemaal weg.

Dus heel dik insmeren, elke keer bij het verschonen!

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Mama van Juul, bedankt voor je reactie. Ik las in de bijsluiter dat je het heel dun moet uitsmeren. Dus ik doe ook een klein beetje en goed uitsmeren.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je moet ook de randen waar het niet rood is goed smeren. ik kan me voorstellen dat hij het niet wilt onder douche, want daar zie je ook al meteen dat het een schimmelinfectie is.het brandt erg. maar als hij klaar is zal hij zich beter voelen en daarom volgende keer wel toe laten.
    tim had het als heel jong dus hij is wel wat gewend aan de procedures.
    HA gaaf ons iets sterkers omdat het ook ontstoken was. het maakte het eerst erger maar nu is het veel beter. ik ga nu door met die micozol(ik weet ni hoe het echt heet)zalf. het werkt hier veel beter, binnen n paar dagen zie je dat het weg gaat, maar je moet blijven opsmeren in totaal 6 weken of zoiets.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    #9 mamavanjuul, 25 nov 2011
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
    Ik heb het toen gekregen in Belgie (waren op vakantie) en er staat op de bijsluiter dat het echt wit moet zijn...was er ook verbaasd over hoor, want andere cremes moet je juist dun smeren....

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ga morgen nog eens de bijsluiter erop nalezen. Belize, het niet willen douchen heeft niet hiermee te maken maar maakt het dus wel moeilijk met water te wassen.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Correctie, staat niet in de bijsluiter (die heb ik niet meer) maar dat zei het vrouwtje van de apotheek. Flink er op smeren, elke keer als je verschoond.

Nou ja, dat heb ik gedaan en binnen 4 dagen waren de blaren weg, nog wel rood, maar niet meer geirriteerd.

Deel Deze Pagina