Activiteiten peuter en kleuter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by grietje84, May 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Wie kan mij helpen aan ideeën voor leuke activiteiten om samen te doen met een peuter en kleuter.
    Mijn kinderen zijn net 2 en 4,5 jaar.
    Denk hierbij vooral aan activiteiten en spellen binnen en buiten huis.
    Ze vinden het af en toe lastig om samen te spelen. Onze oudste is wat bazig en de jongste snapt vaak niet wat de oudste bedoelt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën!

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Voor een peuter van net 2 is het sowieso wat moeilijker om 'samen' met iemand te spelen. Even snel gegoogled: Samen spelen - hoe doe je dat? | Ouders Online

Hier is het ook lastig en herkenbaar, bijvoorbeeld kleuren gaat vaak goed en buiten in de speeltuin spelen ook, maar dat zijn echt activiteiten die ze apart van elkaar kunnen doen.
    Samen doktertje spelen vinden ze leuk, maar toen de jongste net 2 was werd er nog weinig samen gespeeld (en moest ik ze vaak uit elkaar halen :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb er twee van net 2 en net 4 jaar en die spelen vrijwel altijd superleuk samen, de jongste begrijpt niet alles maar doet gewoon mee. Binnen, buiten, ze vinden eigenlijk alles leuk. Geen tips behalve er niet teveel bovenop te zitten en ze kans te geven zelf in hun spel te komen.

4. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    " samen " knutselen ?
    De 1 ( 4,5 jaar ) knipt figuurtjes uit en de ander plakt het op ? ( 2 jaar )
    buiten met een emmer water en wat bakjes is hier favoriet op het moment en volgens mij op heel veel leeftijden leuk.

Duplo was hier met 2 jaar leuk en nu met 4 ook nog

Share This Page