Hallo, Mijn mirena is sinds drie weken verwijderd. Ik heb 9 jaar een mirena gehad. Sinds de verwijdering heb ik lichte hoofdpijn, ben snel boos, heb darmkrampen en ben misselijk. Kan dit komen door het verwijderen van de mirena? Ik heb net heel veel gelezen over het ontpillen na pilgebruik maar over de mirena vind ik niet zoveel. Ik hoop dat hier iemand is die er wat meer van weet. Groetjes Laila
Ik heb mijn mirenaspiraal toendertijd ook verwijderd,toen kreeg ik ook last van wat jij typt en nog meer. Mijn dokter noemde het idd "ontpillen"van de hormonen ofzo iets dergelijks. Succ6
Hallo, Mijn huisarts gaf vanmiddag aan er nog nooit van gehoord te hebben en denkt dat het komt door de spanning van het graag weer zwnager willen raken. Nou ja ik weet het ook niet. Het zijn op zich duidelijke klachten. het zal wel overgaan.
Er zijn wel meer artsen die denken dat ontpillen helemaal niet bestaat. Maar met de mirena krijg je hormonen binnen die je cyclus kunstmatig in stand houden. Het kan even duren voordat je lichaam dit zelf weer helemaal in orde heeft.
In principe zit er in de mirena zo weinig hormonen dat je cyclus er niet van slag van raakt. Maar volgens mij moest ik ook ontspiralen. Ik ben 5 weken overtijd geweest. Toen ongi. En toen weer ruim 5 weken niks. Ik had getest ....negatief. Na een week maar weer getest en ja hoor ...ik was zwanger. Ik had dus wel gewoon een eisprong Dus volgens mij kan je er wel gevoelig op reageren. Maar het is niet zo erg als met de pil
Nou, de Mirena zorgt er, net als de pil, voor dat je geen eisprong meer hebt. Dus op dat moment heb je een kunstmatige cyclus. Als je er dan mee stopt, kan het zijn dat je lichaam even tijd nodig heeft om alles weer zelf te gaan doen.
De Mirena site zegt er zelf dit over: http://www.mirena.nl/html/working/index.html Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat u er niet elke dag aan hoeft te denken.
volgens mij klopt dit niet ik had namelijk met mn mirena spiraal wel eisprong. echo heeft dit aangetoond bij mij, maar verder weet ik het ook niet. heb ook net mn spiraal laten verwijderen, we wachten rustig af xxx
met mirena heb je als het goed is inderdaad een eisprong, er kan alleen niets innestelen en het baarmoederslijm wordt stugger zodat het zaad er niet bij kan.
heb trouwens wel veel plezier van mn spiraal gehad, uiteindelijk maar een jaar gehad omdat we nu zwanger willen worden. in het begin onregelmatig ongi, en veel krampen, maar later nauwelijks meer ongi, heerlijk is dat. xxx