Stopweek eerder inlassen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Sab88, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Hoi,

Ik heb een vraagje.
    Op 13 mei is mijn Mirena spiraal verwijderd ivm allerlei vervelende bijwerkingen, en sinds 17 mei zit ik aan de pil (yaz24+4)
    In de 2e week van de pil slikken heb ik toen een bloeding gehad, deze duurde bijna 2 weken. Heb wel gewoon m'n pilstrip netjes afgemaakt. Alleen in de 4 placebo dagen heb ok geen bloeding gehad.
    Nu is het zo dat ik 12 juli op vakantie ga en als ik mijn 2e pilstrip zou afmaken zou ik mijn bloeding precies in de vakantie hebben.
    Nu ben ik na 1,5 week van mijn pilstrip gestopt om zo dus eerder een bloeding te krijgen.
    Nou vraag ik me alleen af of ik dan wel veilig ben ?

2. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Volgens mij niet... Langer doorslikken kan altijd maar eerder stoppen niet geloof ik. Staat het niet in de bijsluiter? Ik zou het voor de zekerheid veilig doen!

3. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Bedankt voor je reactie !!

Nee er staat niks in de bijsluiter, alleen over doorslikken of stopweek verschuiven door deze korter te maken.
    Heb dus wel onveilige seks gehad :s

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb de yaz 24 ook, maar heb nooit bloedingen tijdens die 4 stopdagen. Die kan dus ook helemaal wegblijven..

Normaal als je de pil halverwege vergeet ben je minder beschermd. Ik zou het er dus niet op gokken en dan maar even condooms erbij gebruiken tot je een week bezig bent aan de nieuwe strip..

Volgende keer kun je beter gewoon doorslikken. Dan sla je die 4 lege pillen over en begin je direct aan de volgende strip. Dat heb ik nu ook gedaan om beter uit te komen voor de vakantie. Dan ben je wel veilig..

5. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Dankjewel voor je reactie.

Slik jij de Yaz al lang ?? Hoe ging dat aan het begin bij jou ?
    Ik ben begonnen aan deze pil na het verwijderen van m'n spiraal en heb tussentijds een bloeding gehad van bijna 2 weken, maar daarna dus helemaal niks meer.
    Ik dacht slim te zijn door eerder met m'n strip te stoppen, zodat ik nu de bloeding zal krijgen en dus niet op vakantie, heb alleen na 4 dagen nog steeds geen bloeding gehad. Ook na m'n eerste strip geen bloeding gehad.
    Maar begrijp dat ik deze dus beter door had kunnen slikken,
    Heb jaren geleden ook de Pil geslikt (microgynon30) en als ik daar 2 dagen de pil niet van slikte, kreeg ik gelijk een bloeding.
    En bij deze pil dus niet.
    Heb wel gewoon onveilig gevreeën, dus hoop niet dat het nu raak is !!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat het nu ook komt, omdat je pas net begonnen was met de pil, dan werkt het toch nog iets anders..

Ik slik hem nu 3,5 jaar denk ik. Daarvoor een zwangerschap, en daarvoor ook al een poos. Ik heb zelf de medicijntrial gedaan tijdens mijn studententijd om dit middel op de nederlandse markt toe te laten. Ik heb nog wel uitstapjes gehad naar andere vormen, maar deze werkt fijn voor mij..

Ik heb tussendoor geen bloedingen gehad, maar ik kwam direct van een andere pil, of van niks. Misschien maakt dat nog verschil. De eerste maanden had ik nog wel iets bloeding, maar dat werd in een half jaar minder en daarna hoogstens nog wat wit slijm een paar uurtjes..

Deze pil helpt mij vooral tegen de maandselijke problemen en mijn PDS..

7. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Bedankt voor de info!!

Ik was zelf totaal niet blij met mijn spiraal, omdat ik er allemaal vervelende bijwerkingen op nahield.
    Maar merk nu wel nou ik de pil weer slik, dat ik tijdens mijn spiraal niet zo onzeker was.
    Toen hoefde ik nergens over na te denken.
    Ik heb sinds gisteravond wel een beetje rozig slijmverlies, maar geen ongi klachten.
    Dus hoop dat dit alsnog de bloeding is die ik hoopte te krijgen.
    Vind het fijn te horen dat jij zo blij met deze pil bent.
    Ik hoop dat ik hetzelfde kan zeggen als er straks wat langer aanzit.

Ik vraag me alleen af ( omdat ik wel onveilig gevreeën heb) , wanneer ik voor de zekerheid alsnog een testje kan doen.
    Dit voor mijn gevoel, om zwangerschap uit te sluiten.
    Weet jij wanneer ik dit het beste kan doen ?

Groetjes sabrina

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meestal 2 weken na de conceptie. Nou is het niet zeker dat (een eventuele) bevruchting precies op het moment was van het vrijen. Ik zou geloof ik 18-20 dagen na het vrijen aanhouden. Dan heb je iets marge voor een late bevruchting en de kans het grootst dat er werkelijk een positieve test ligt, als er een bevruchting geweest is..

Dat zorgen maken herken ik wel, maar heb dat ook wel van nature. Ik ben wel tevreden, maar ga morgen alsnog om tafel met de huisarts om te kijken of er een alternatief is. Ik heb giga hoofdpijn op de derde stopdag. Dat is sinds 3 maanden. Misschien ga ik wel even een paar maanden zonder en dan opnieuw beginnen. Dat heb ik tussen mijn zwangerschappen ook eens gedaan..

Deel Deze Pagina