Hallo allemaal !! Ik ben moeder van een dochtertje van 3,5 jaar en heb meteen na de bevalling een mirena laten plaatsen.. Hartstikke fijn, werd gewoon elke maand ongesteld met een cyclus van 28 dagen. Nu heb ik vorige maand een antibiotica gehad en ben dus nu 7 juli niet ongesteld geworden. Ik heb 2 testen van de kruidvat gedaan maar waren beide negatief.. Ik voel me wel echt zwanger en ben ongeveer 2 weken geleden 2 druppeltjes helder rood bloed verloren.. maak me er best wel zorgen om, omdat ik lees over buiten baarmoederlijke zwangerschappen en dat de mirena dan zsm verwijderd moet worden?? Ik ga over 3 dagen voor 3 weken naar ht buitenland en heb er echt geen fijn gevoel bij.. Zou ik te vroeg getest hebben ??
Ik herken een gedeelte van je problemen. Ik heb de mirena van november en werd iedere maand ongesteld. Aantal dagen heb ik nooit bijgehouden maar volgens mij wisselde het iedere maand een beetje. Maar Het was altijd om de 4 weken ongeveer. Nu ben ik al 2 weken overtijd. Heb vorige week 2 testen van de kruidvat gedaan voor alle zekerheid (aangezien ik ook een opgeblazen buik heb en 6,5 kilo ben aangekomen) maar waren beide negatief. Van het weekend af en toe flinke kram gehad waardoor ik dacht dat het nu wel zou komen. 1 dag had ik met afvegen héél soms een héél klein beetje lichtroze afscheiding maar meer dan dat is het niet geworden. Alleen met een spiraal kan de menstruatie steeds minder worden en zelfs helemaal uit blijven dus wellicht dat het nu gewoon op een ongelukkig moment helemaal weg blijft. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap denk ik niet dat je hebt want dan had je denk ik veel pijn gehad. Heb daar net eens naar gegoogled en als ik de symptomen lees dan herken ik dat niet bij mezelf. Maar aangezien jij zegt dat je je zwanger voelt dan zou dit misschien toch kunnen? Daarnaast staat bij de handleiding van de Mirena dat een antibioticakuur nauwelijks tot geen invloed heeft op de spiraal dus ik denk ook niet dat dat daarmee te maken heeft. Dus sorry, geen tips maar alleen gedeeltelijke herkenning. Anders voor de zekerheid even langs de huisarts?
Ik heb sinds januari het spiraaltje. Ben in oktober bevallen van een dochter. Na de plaatsing ben ik maar 1x ongesteld geworden en daarna niet meer. Nu had ik 2 weken geleden ook het gevoel dat ik wel eens zwanger kon zijn. Smorgens elke keer misselijk en veel moe. Heb vlak ervoor ook 2 dagen gehad dat ik maar een paar druppeltjes bloed verloor Meer bij het afvegen. Vorige week toch een test gedaan maar was negatief. nu werd ik zonder de pil ook niet regelmatig ongesteld (PCOS) dus voor mij was het sowieso moeilijk bij te houden wanneer ik ongesteld word.veel hebben uiteindelijk dat ze het niet meer worden. Had zelf alleen zoiets dat zou wel erg snel zijn na het plaatsen. Uiteindelijk toch nog ongesteld geworden een paar dagen geleden. Als je echt twijfelt voor de zekerheid een test meenemen op vakantie. Of even langs je huisarts gaan. Maar bij een mirena spiraal komt inprincipe geen zwangerschap voor.wel bij de koperspiraal is er een kans zei mijn huisarts.
Volgens mij (ik ben geen dokter) is het idee dat je door antibiotica kan gaan braken en diaree kan krijgen en dat als je de pil slikt deze daarom niet 99% betrouwbaar is(als het pilletje nog niet is opgenomen ed). Bij een spiraaltje heb je daar geen last van. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Als je het niet vertrouwd zou ik lekker nog even langs de ha gaan en eea uit te sluiten. Heeft de ha niks gezegd over antibiotica en spiraaltje?
Ik geloof ook niet dat antibiotica de werking van het spiraaltje kan beïnvloeden, ik zou niet weten hoe. Verder is het zo dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap de test wel positief is, dus dat kun je ook wegstrepen. Grote kans dat de hormonen van het spiraaltje hun werk doen en je nog maar een heel klein beetje ongesteld bent.