Hoi meiden, Ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben bezig met allerlei sollicitaties en ben bij 2 aangenomen, en nu weet ik niet goed wat ik moet doen. De eerste is bij centerparcs, voor 9 uur in de week huisjes schoonmaken. Werk lijkt me niet heel leuk maar de collega's zijn wel leuk. Nadeel is dat ik er 50 minuten voor moet rijden. De 2e is intratuin, voor koopavonden, zaterdag en koopzondagen, bij de kassa. Nadeel is dat het waarschijnlijk maar voor 2 maanden is. Werk lijkt me wel leuk, maar de groep dames lijkt me niks. Net tijdens het gesprek zeiden ze ook al dat ik in het begin niet te veel op de voorgrond moest treden want daar konden de andere dames niet tegen (ik ben geen persoon met een grote bek trouwens hoor, dus daar zeiden ze het niet om ) Dan heb ik dinsdag een sollicitatie bij de thuiszorg. Waarschijnlijk voor 9 tot 12 uur in de week. En donderdag heb ik een sollicitatie bij een meubelboulevard via het uitzendbureau, voor op zaterdag. Zouden jullie een combinatie maken van een paar baantjes? Bijvoorbeeld op maandag en vrijdag centerparcs en op zaterdag de meubelboulevard? Of zouden jullie toch voor intratuin gaan en dan hopen dat ze je toch langer nodig hebben? En hoe zit het met de belastingdienst qua loonheffingskorting, die krijg je maar bij 1 werkgever toch? Hoe zit het dan als je 2 (of misschien wel 3 ) baantjes hebt? Alvast bedankt dames! Groetjes Foxter
Ik heb geen verstand van hoe het zit met loonheffing. Voor wat betreft de baantjes. Zoek uit hoe je de uren het beste met thuis kunt combineren denk ik zo. Verder van harte gefeliciteerd met je baantjes. Top dat je je zo inzet om aan het werk te blijven.
je mag inderdaad maar bij 1 baan loonheffing toepassen. Dus laatof reken zelf even uit of het wel zin heeft om 2 baantjes te nemen(omdat het niet zulke groe banen zijn ook ) Bij intratuin zou ik ook mijn twijfels over hebben dan inderdaad.. en ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten dat dat misschien maar voor 2 maanden is. Mag je daarna weer opnieuw opzoek.. Ik zou volgende week even afwachten of moet je voor die tijd reactie geven??
Oei das een moeilijke!!! Zoals ik het zie, zou ik voor de meubelboulevard en de thuiszorg gaan, maar ik ben bevooroordeeld want ik werk zelf bij de thuiszorg... Intratuin zou voor mij persoonlijk afvallen, vooral als ik bij de andere bedrijven langer nodig ben dan 2 maanden.. en we kunnen het mis hebben, maar als het team niet leuk is, is de lol er ook snel vanaf... ben wel benieuwd....met je andere vraag kan ik je helaas niet helpen....
Ja lastig he.. Het zijn inderdaad allemaal niet echt goede banen maar ik wil niet in de ww komen dus tja. Een baan zoals ik had (ben ontslagen per 1-12) is gewoon echt niet in de buurt te vinden. Ik heb geloof ik geen goed gevoel over intratuin. Zij willen maandag een antwoord, ik zou daar dinsdag moeten starten. Maar de vrouw waarmee ik het gesprek had wist niet eens een uurloon te vertellen. Daar moet ik maandag over bellen..
Intratuin zou ik persoonlijk niet doen. Wat klinkt me dat vreselijk in de oren. Voor 2 maanden misschien, geen leuke groep collega's (althans, zo lees ik het). En dan ook nog eens vaag doen over het salaris, heel vreemd. Ik zou je volgende gesprekken afwachten.
Ik zou voor een vaste baan gaan. Dus dat is dan Centerparks als ik het goed begrepen heb en dan kijken of dat te combineren valt met de thuiszorg?? Lijkt me leuk, verschillende mensen waar je bij komt. Doe waar jij je goed bij voelt en als dat voor de Intratuin is zou ik daar voor gaan.
Oh meid dus je bent bij beide aangenomen, wel luxe hoor, alleen ik zou nu ook twijfels hebben bij intratuin.Klonk zo leuk, maar nu je meer weet zou ik daar niet voor kiezen.. denk dat je de thuiszorg en die meubelboulevard beter kan afwachten, deze klinken wel erg leuk.. succes met kiezen.
Bedankt meiden Ik denk ook dat ik de intratuin maar laat schieten. Ik bel maandag nog wel even naar die vrouw van intratuin, even vragen of het nou echt voor 2 maanden is want zo had ik het niet begrepen toen ze me belde. (was iemand anders dan waar ik het gesprek mee had) En dan vraag ik ook gelijk het uurloon.
Wat werk betreft klinkt intratuin het leukst. Maar ja, 2 maanden en dan ook nog een team die niet geweldig klinkt... Moeilijk, ik zou misschien ook die meubelboulevard en thuiszorg even afwachten. Huisjes schoonmaken bij Centerparcs lijkt mij persoonlijk niets, maar kan voor jou heel anders zijn natuurlijk.
ik zou voor de thuiszorg gaan als je daar aangenomen kunt worden. Verdient beter Jammer van Intratuin met zo'n collega's! Je had laatst al topic geopend over centerpars opzich wel fijn met leuke collega's maar kun je die werkdruk ook aan denk je? Ow en over de loonheffing mag maar bij 1 baan opgegeven worden en deze zou ik doen waar je het meeste bij gaat verdienen
Ik zou niet voor Centreparks gaan puur omdat het 9 juur per week is en je er relatief erg veel reistijd bij hebt. Of is het 9 uur op 1 dag? Dan kun je het nog overwegen... En ik zou me ook niet af laten schrikken door de eerste indruk van een team bij een tijdelijk baantje, maar dan eventjes voor het werk (en het geld) zelf gaan. Die paar maandjes overleef je wel, toch? Zelf heb ik als student als Alphahulp bij de Thuiszorg gewerkt: 2 vaste adressen het hele jaar door en in de vakanties invallen bij veel verschillende mensen, ik vond het erg leuk om te doen ook al ben ik voor mezelf erg slecht in schoonmaken... Wel leuk hoor, dat je zoveel vooruitzichten hebt, succes met kiezen of met werken!
Ik overleef die 2 maanden zeker wel, maar ik wil wat meer vastigheid. Nu heb ik zoveel aanbiedingen, ik ben bang dat ik over 2 maanden weer niks anders vindt. En ik ben wel een beetje een gezelligheidsmens Ik vind het niet erg om baantjes te doen onder mijn niveau, maar als dan je collega's niet leuk zijn wordt het wel zwaar.. De werkdruk bij Centerparcs trek ik wel denk ik Het lijkt me juist lekker om even keihard te werken en dan gewoon zonder zorgen naar huis te gaan. Nu moet ik ook keihard werken met targets ed, en heb ik de verantwoording over een groepje mensen. Dus ik ga altijd met stress naar huis en mijn werk "neem ik mee". Best lastig allemaal. Ik kan wel fulltime leuke banen voor mij vinden, maar ik wil mn dochter niet 5 dagen in de opvang doen..
tjee raar dat ze zo vaag doen over je salaris bij intratuin..Zoals ik het begrijp, zou ik van CP ook wel energie krijgen, even een paar uurtjes doorwerken en dan met een opgeruimd gevoel naar huis...
hahaha inderdaad @ Quiliana, dat idee heb ik ook. Even knallen en dan lekker naar huis. Tis ook wel een mooie route voor mij, over alle dammen en dijken dus dat het wat verder weg is is denk ik niet erg.
als je een mooie route hebt en de reiskosten vergoed krijgt, zou ik het serieus overwegen, zodra ons eigen huis klaar is en ik verhuisd ben, ben ik ook langer onderweg... Ik heb leuk werk dus ik vind het niet eens zo heel erg, als ik kijk wat mijn vriend aan kilometers verslijt.... Kan je bij de bedrijven niet eerst een dagje mee lopen?? kijken hoe het bevalt? Ben je inmiddels al wat wijzer geworden???
Als je bij mensen thuis schoonmaakt (thuiszorg) krijg je ook vaak steeds beter contact met die mensen (tenzij het zeikerds zijn ) en vaak als je klaar bent of tussendoor een gezellig praatje. Vaak is het dankbaar werk.