Stopweek pil, niet ongesteld (niet zwanger)

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 28 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik slik al 23 jaar de pil en als ik een stopweek heb dan slik ik mijn laatste pil op vrijdag en dan word ik op dinsdag ongesteld. Ik slik altijd een paar strips achter elkaar dus word niet super vaak ongesteld. In verband met onze vakantie (om doorbraakbloedingen te voorkomen) heb ik vorige week vrijdag de laatste pil genomen maar heb tot nu toe nog geen bloedverlies gehad. Ik voel me wel ongesteld in de zin van dat ik sinds maandag wat hoofdpijn heb en ik heb last van buikkrampen. Het voelt echt precies zoals normaal behalve dat ik dus maar geen bloedverlies krijg.

Ik heb op google gezocht maar kan daar niet heel veel vinden. Ergens een site gevonden waar staat dat het heel normaal is als je geen bloedverlies hebt maar zelf heb ik er nog nooit van gehoord. Ik vroeg me af of het ook kan betekenen dat ik vervroegt (ben 40) in de overgang raak ofzo. Doordat het een 'nep menstruatie' is met de pil weet ik niet goed of dit iets betekent. Op zich vind ik het prima als ik geen bloedverlies zou hebben want dat vind ik altijd heel irritant maar omdat ik het nog nooit gehad heb vind ik het ook wel raar. Komt dit iemand bekend voor?

PS: ik weet zeker dat ik niet zwanger ben :p

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.574
    3.904
    113
    Vrouw
    Ik werd na een aantal jaar pil ook niet meer ongesteld in mijn stopweek.
    Had dit toen eens gevraagd aan de gynaecoloog toen ik daar voor iets anders was en die zei dat dat normaal was en geen enkel probleem was, zei zelfs letterlijk, hoe minder hoe liever want het is toch alleen maar onhandig.
    Later met mijn nuvaring kwam het minimaal terug, maar ook nog altijd verwaarloosbaar qua hoeveelheid.

Koraal82 vindt dit leuk.
  3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Bedankt voor je reactie! Ik was het altijd al zeer beperkt maar hoe minder hoe beter. Het was alleen in mijn ogen abnormaal. Maar als de gyni heeft aangegeven dat het normaal is vind ik fijn om te horen. Ik was nu ff bang dat het alsnog zou komen (maar dan later) en dan ben ik net op vakantie. Maar denk dat het zo blijft.

Deel Deze Pagina