fertiliteitspoli 1e keer wat te verwachten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanMarouan, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een maand geleden had ik een afspraak bij de gyn, en wat bleek ik moest naar een andere afdeling dus nu moest ik weer een maand wachten.. Heb dus volgende week me eerste afspraak bij de fertiliteitspoli (ik weet niet of ik het goed schrijf). heb 2 setjes gehad met vragen enzo voor me man en mij. We hebben al 1 kindje maar omdat ik dus niet regelmatig menstrueer is het moeilijk om zwanger te worden. Hoe gaan ze te werk bij deze poli..??

2. Renske04

Renske04 Lid

20 okt 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Mijn vriend en ik zijn er in januari samen voor het eerst geweest, afspraak naar aanleiding van die vragenformulieren. Toen hebben ze bij mij meteen een inwendige echo gedaan om te kijken of mijn baarmoeder er goed uitzag of niet. Week of twee daarna moest mijn vriend zijn zaad inleveren om te kijken of dat goed was of niet. Vervolg afsprak gehad met de uitslagen. Bij ons was alles goed, dus zou er geen probleem moeten zijn om zwanger te worden. Er werd wel aangeraden om een HSG (baarmoederfoto) te maken om te kijken of de eileiders goed open waren en anders door die vloeistof zou het kunnen zijn dat ze goed open "gespoeld" worden. Dit hebben we toen niet meteen gedaan, maar nu mag ik volgende maand terug komen voor die HSG. Dit wordt nl de 18e ronde...... :(
    Hoop dat je aan deze informatie wat hebt en verder wens ik je heel veel succes!!!:)

Groetjes Renske

3. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, bij mij ligt het probleem omdat ik om de zoveel tijd menstrueer soms 3 maanden niet soms 4 elke keer is het anders...dus het ligt zeker aan mij. En ik weet dat me man niet zit te wachten op een zaad onderzoek..maar we zullen zien...de gynaecologe zei oook al nav inwendige echo waarschijnlijk heb je alleen hormonen nodig..ik heb toen al bloed laten prikken dus ben benieuwd.

4. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    hai

Wij hebben begin van het jaar onze eerste afspraak gehad bij de fertiliteit, ook wij hebben van te voren beide een vragen lijst in moeten vullen, bij de eerste afspraak een inwendige echo gehad, en vriendlief mocht zijn zaad inleveren, ik moest in mijn cyclus 2x bloed prikken daarna vervolg afspraak. Daar kwam niks uit en heb toen een HSG laten maken. geloof dat dit de meest voorkomende onderzoeken zijn die gedaan worden.

heel veel succes en hoop dat je snel een wondertje mag verwachten!

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Toch doen ze standaard vaak wel een zaadonderzoek, omdat dit relatief snel en makkelijk uit te voeren is. Dat je man er niet op zit te wachten, tsja, jij doet het liever ook zonder al die onderzoeken neem ik aan, maar het is toch voor het goede doel. :)

Deel Deze Pagina