Hoi meiden, Ik stop morgen voor het eerst met de pil maar heb een paar vraagjes. Ben eigenlijk best wel bang om het te gaan slikken. Ik heb een postnatale depressie gehad en ben heel bang dat dit dan nog erger gaat worden. Ben ook bang dat ik er veel dikker van wordt. Ik heb het idee dat ik allemaal troep in mijn lijf gaat slikken. Wie kan mij helpen? Is het positief of negatief om met de pil te beginnen na een depressie?? Ben jij er dik van geworden? Het gaat om de pil: Etinylestadiol/levonorgestrel 15 mg. Wat houd de mg in van de pil?? Super bedankt voor het beanwoorden van mijn vragen.
Ha jann Ik denk dat een groot deel van je zorgen mee zullen vallen. Pil man bijwerkingen hebben maar dan kun je gewoon ander merk nemen! Je hebt volgens mij 15,30 en 50 Mg hormonen dus jij hebt als de laagste variant dus kleine kans op enorme hormoondingen. Ik heb van deze pil de 30 variant gehad, geen bijzonderheden. Enige wat ik merk is dat ik zonder pil veel meer libido wisselingen heb. Moeder natuur zorgt blijkbaar voor zin op het juiste moment haha. Maar monitor jezelf goed, schrijf desnoods ff tijdje dagelijks je stemming op met een cijfer. En voelt t niet goed, da terug naar de huisarts en ander merk vragen! Ik heb echt jaren de pil geslikt en met mij veel vriendinnen dus komt goed meis!
Dankjewel voor je duidelijke antwoord. Ik vind het echt eng om in nemen net of ik vergif aan het innemen ben. Ik ben echt bang dat ik heel depressief wordt. Ik zal het idd eens op gaan schrijven. Dankje iemand anders nog ervaringen??
Ik heb persoonlijk heel slechte ervaring met deze pil. Hetzelfde als met de marvelon. De pil die je nu hebt is da microgynon. Ik kreeg er stemmingswisselingen van echt was net een heks en ook geen libido. Maar meid waarom pak je niet een spiraaltje zonder hormonen of de nuvaring?
Dankjewel voor je antwoord ik ga morgen ff bellen met de huisarts. Ja misschien ook wel optie maar mijn zootje is nu bijna 3 en wil als hij 4 is nog wel weer een kindje. Dus dan is die spiraal maar voor 1 jaar.
Ja dan zou ik een koperspiraaltje pakken kost maar 35 euro of word vergoed en over n jaar als ie eruit gaat hoef je niet te ontpillen maar kun je gelijk beginnen!