Mirena spiraal???

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mamavyas, 24 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Ik heb ongeveer 4 weken geleden de mirena spiraal laten plaatsen.
    Nu heb ik al meer als 3 wkn bloedverlies is dit normaal? Ook momenten van hevige buikpijn.

Wie heeft ervaring met mirena spiraal en kan me over haar ervaring vertellen.

Alvast bedankt!!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik begon 3 weken na het plaatsen te bloeden en dat heeft toen best een tijdje aangehouden. Het eerste half jaar was ik iedere 2 weken ongesteld:(
    Daarna was het heel onregelmatig, soms 3 weken ertussen maar soms ook 8 weken en dan een minimale bloeding.

heb je al een controle gehad? Die buikpijn zou ik wel even aankaarten. Daar heb ik zelf geen last van gehad.

succes meid!

3. leonieke

leonieke Niet meer actief

Ik heb 2 keer langdurig Mirena gehad en na een paar dagen bloedverlies en kramp -vergelijkbaar heftige menstruatie- 5 jaar nergens last van gehad.
    Ik zou terug gaan voor controle, wellicht zit ie niet helmaal goed?? Wie heeft hem geplaatst bij je? Gyn of huisarts?
    Ik lees wel meer minder positieve verhalen maar ik ben er zelf 100% tevreden over.
    sterkte!

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik heb er al 2x 1 laten plaatsen
    1e x deed het erg zeer

2e keer viel het mee

zie er wel tegenop om weer 1 te plaatsen.. maarja wil niet aan de pil

6. Miss J

Miss J Lid

18 feb 2010
    79
    0
    0
    Bij mij de eerste 2 maanden bloedverlies gehad, nu helemaal niks meer gehad.
    Die hevige buikpijn heb ik overigens niet gehad..

7. millow

millow Lid

4 jan 2010
    89
    0
    0
    fotografe
    Noord Holland
    ik heb in het begin nergens last van gehad...mijn problemen kwamen later pas.

maar een vriendin van mij heeft na het plaatsen 6 maanden gebloed...en daar zit het ook goed bij :) dus niets erg!

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik heb me huisarts gebeld vannochtend. Die geeft aan dat het normale bijwerkingen zijn van de spiraal. Ook zij ze dat het bloedverlies 6 mnd kan duren. Ik heb aangegeven dat ik het nog een maand aankijk, mocht ik dan alsnog bloedverliezen dan haal ik hem eruit. Ik baal ervan!!

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    wil niet vervelend doen maar het is bekend dat je met de mirena in het begin lang kan vloeien. Heb je je dan niet voor laten lichten er over.

Veel mensen schrijven dat ze in het begin last ervan hadden maar na een tijdje helemaal niet meer ongi worden. Ik heb zelf ook een mirena en ben ook steeds minder ongi. Nu is het even vervelend maar misschien heb je er straks nog 4 1/2 jaar alleen maar plezier van.

10. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ik heb er ook last van gehad, zeker een half tot driekwart jaar. Nu bijna geen last meer van wat dan ook (weinig bloedverlies en niet meer elke maand), dus uiteindelijk wel een aanrader. Maar heb ook meerdere keren op het punt gestaan het ding eruit te laten halen. Even doorzetten nog dus :D, komt (meestal) wel goed...

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik heb nooit geweten dat het bloedverlies zo lang kan duren. Wat ik wel wist is dat je onregelmatig menstrueert.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heb hem ook al een aantal maanden, en ook wel bloedverlies, maar kan het met een inlegkruisje af. wel lastig als het langer duurd, maar hou er dan ook hoop op dat het minder gaat worden met de tijd

trouwens moet je dat zelf bij gaan houden dat je hem 5 jaar hebt en moet laten vervangen? ik zie mij dat wel vergeten....
    moet ook even weer denken wanneer ik hem heb laten plaatsen eigenlijk

13. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Je moet inderdaad zelf bij houden wanneer hij vervangen moet worden. Wel is het (bij mijn huisarts) zo dat als je bij de huisarts bent, ze wel in beeld hebben hoe lang je hem al hebt of zoiets. Dus een oplettende huisarts zal dan wel zeggen, goh je mirena moet over 1 jaar of een half jaar vervangen worden...

Deel Deze Pagina