Wat ik vanmorgen weer mee maak, Zit zo lekker te praten met mn schoonmoeder op de bank, over katten. Kijk ik naar buiten zie ik een heel klein zwart poesje over de schutting lopen, reageerde direct want dat kan niet kloppen. Loop naar de tuin toe, en hij/zij kwam direct naar me toen aaien enzo, en ik schat hem/haar een week 9 a 10 dus echt nog klein. Een bakje voer gegeven daar vloog ze op af en op het drinken ook.echt honger dus Tja wat moeten we ermee, na met de buren gesproken te hebben die haar (noem dr maar haar voor het gemak) ook nog nooit gezien. Na veel denken enzo besloten om haar mee naar binnen te nemen want ze was in de tuin terecht gekomen en daar kwam ze ook niet meer uit, en had zoiets het kan bij mij nu gebeuren maar ook bij een ander en wat doet die met haar. MAar aangezien ik al 4 katten heb in de badkamer gezet met de deur dicht en ben boodschappen gaan doen gelijk voer en katten stenen voor haar gehaald want had ook niks meer staan. Mn man is rond gaanbellen met de dieren ambulance, amivedi, kattenzorg en katvermist. NIemand die een klein zwarte kitten had opgegeven. Mijn andere katten die vinden het maar al te vreemd. Maar ja kan het ook niet haar al die tijd in de badkamer laten zitten, dus andere katten opgesloten in de andere kamer en haar los gelaten, kan ze lekker rond lopen en morgen draai ik het om zodat ze aan elkaars lucht kunnen wennen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo een kitten buiten de deur gooit, dus ik hoop dan maar ze ontsnapt is of iets in de richting en dat de baasjes haar snel zullen missen. Ze ligt nu eindelijk lekker te slapen, ze zal wel kapot zijn het arme ziel.... Nou hou jullie op de hoogte Liefs Ikke
Och arm... Houd iig ff je oren en ogen open, want wie weet is ze wel van iemand verderop in de straat ofzo. En anders... lekker houden (beestenboel.. haha)
ja heb ook zoiets waar er 4 eten, eten er ook 5 Dus dat zou me niet uitmaken Maar inderdaad oren en ogen zijn open, wl niet dat iemand zn of haar beestje misst
Je hebt iig al stappen ondernomen door de dierenambulance enzo allemaal te bellen, dus ze weten er vanaf en ze weten je dan wel te vinden als iemand een katje vermist opgeeft. (ik neem iig aan dat ze een aantekening gemaakt hebben, zodat ze contact met je op kunnen nemen?)
ja inderdaad, en het staat al op de site van Amivedi zag ik net De rest heeft allemaal een aantekening gemaakt en houden het in de aten en onze gegeven hebben we achter gelaten, dus in dat opzicht zit het helemaal goed. Zou het alleen niet begrijpen als ze niet zou worden opgehaald,..........daar moet ik maar even niet aan denken, want dat kan je zo kleintje toch neit aan doen. Het is een lieverd namelijk We wachten af
hopen maar dat ze niet uit een gedumt nestje komt anders lopen er strax nog meer van die arme schatjes buiten in de regen
Ach wat sneu zeg... ik hoop ook echt dat er snel contact met je wordt opgenomen dat er een lief baasje zijn/haar kitten mist. Misschien kun je ook een briefje ophangen bij de lokale supermarkt?
Ik heb de kitten laten op halen door de dieren ambulance, mijn eigen katten werden helemaal leip en vond ik echt triest. De kitten werd er ook al niet rustig op, en om ze te laten wennen, en als dan het baasje alsnog komt e dan weer uit elkaar te halen zag ik ook niet zitten. Mis dr nu al was echt een lieverd, zucht maar ja beter voor haar en voor mn eigen katten. Hopelijk komt ze snel weer bij haar baasje of bij een ander goed gezin.
Ik heb ook 4 katten en ook bij mij komen er wel eens vreemde katten in de tuin (die ik nog nooit heb gezien). Eén van mijn katten kan doen alsof ze nooit eten krijgt (kunnen ze trouwens allemaal). Ik ben er geen voorstander van dat anderen mijn katten eten geven. Dan blijven ze komen. Die van mij die zat op een gegeven moment gezellig bij de buuf op de bank! Niet mijn idee... En ik heb er ook wat van gezegd, gebeurd ook niet meer gelukkig. Mijn mening: Als je een onbekende kat in je tuin hebt lopen, niet gelijk eten geven! Dat zou ik pas doen na een dag of 2. Als ze honger hebben gaan ze vanzelf wel naar hun baasje. En een kitten van 9 weken deze tijd van het jaar? Raar.. meestal komen de nestjes rond maart of zo! Ik hoop maar dat de kitten goed terecht komt en ik ben ook blij dat je besloten hebt het beestje op te laten halen!
misschien is het een zwerfkitten? Je hebt in ieder geval genoeg stappen ondernomen en als je ruimte hebt, dan ziet ze vast goed bij je! Zo werden wij vorig jaar door de buuf erbij geroepen. Zij had een dode kat voor haar raam liggen en wilde weten of die van ons was. Dat was ie niet en dus pakte haar buurman (en ook de onze) de kat op en gooide hem in de container. Arghh.. dat doe je toch niet! Dus ik mijn man teruggestuurd en die kat uit de container laten halen. Wie weet was ie wel gechipt ofzo.. dan laat je dat toch uitzoeken. Gelukkig vroor het toen heel erg, want ik had van alles gebeld maar niemand reageerde meteen. En ik had ook niet zo'n zin in een in staat van ontbinding zijnde kat in de tuin. (ondanks dat ie in plastic zak lag) Na een week werd het beestje opgehaald door de ambulance en zij zouden verder zorg dragen voor het beestje. (ik kon toen niet zo makkelijk de deur uit. Hier in het dorp hebben we geen dierenarts en ik had geen auto)
Normaal geef ik andere katten nooit eten als ze in mijn tuin komen, en de meeste katten die hier rond lopen herken ik nu goed. Maar de kitten had ik nog nooit gezien en vond het ook raar, zo jong al buiten, welke "gek" doet dat. Ze kunnen nog niet 100% hun evenwicht behouden, zijn nog niet groot en sterk genoeg om tuinen uit te klimmen enz enz. Daarom dat ik haar heb opgevangen, ik denk ook niet dat het de bedoeling was dat ze buiten kwam. want ze zag er verder goed uit, nog wel dr kitten vacht en nog erg de drang om te drinken. Gelukkig herken ik die singalen omdat ik zelf een nestje heb gehad. Ik mis dr nog wel, maar denk dat haar baasje haar nog wel meer mist, dus hoop dat het allemaal goed komt
joh, gebeurd zo ontzettend vaak dat kleine kittens worden gedumpt! Mijn moeder doet kitten opvang voor de dierenambulance/asiel. En zelfs nu komen er kittens binnen ( is echt het hele jaar door) Kittens zelfs van net een dag oud met navelstrang nog aan de buik die dan in bushokjes worden gezet of in containers gedumpt...... Erg triest maar gebeurd echt dagelijks! Rare mensen zijn dat die dat doen. Snap ik echt niet! Kan er zo kwaad om worden! Ikzelf hou niet echt van katten. Er zal ook nooit een kat hier in huis komen maar wens ze ook geen kwaad toe. En al helemaal die kleine hummels niet!
ja idd, het is toch een kleine moeite om de katten te laten "helpen"maar ja sommige mensen vinden dat te duur. ggrrr neem dan geen beesten.Toen ik er achter kwam dat mn poes zwanger was heb ik liefde vol er voor gezorgt, vond het een hele mooie ervaring, was namelijk bij de bevalling, en heb ook gezorgd dat de 4 kittens een goed plekje kreeg. En inderdaad er is niet een vaste periode wanneer er kittens worden geboren. Heb echt medelij met de kittens die worden gedumpt... moet er verder maar niet over nadenken want mn bloed begint alweer te koken