Duowagen voor in de stad

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Girrie, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girrie

Girrie Nieuw lid

5 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

wat zijn jullie ervaringen voor duowagens om voornamelijk in de stad te gebruiken?

In april word ik voor de tweede keer moeder. Mijn oudste dochter is dan 14 maanden. Een duowagen lijkt me echt noodzakelijk. Nu kan mijn dochter bij 10,5 maanden nog niet kruipen, laat staan dat zij zal kunnen stappen. Ze zit nog maar vanaf haar 9 maanden. In mijn familie kunnen de meeste kindjes laat stappen (rond 20 maanden).

Ik merk nu al dat het in de stad soms moeilijk is met een bugaboo Cameleon. Een duowagen met 2 kindjes naast elkaar lijkt met dus niet praktisch. Of zijn er echt smalle modellen? Welke kinderwagens met de kindjes "boven" elkaar zijn comfortabel voor zowel baby als peuter?
    Gezien ik de zomermaanden tegemoet ga, verwacht ik veel te gaan wandelen met mijn twee ukkies :)

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Hm, mijn kinderen schelen ook 14 maanden en ik had idd ook een duowagen. Ik had er wel één waarbij ze naast elkaar zaten, een Easywalker.

Ik vind dat er voor- en nadelen aan zitten.
    Het is als de kinderen wat ouder zijn echt heel leuk en gezellig als ze naast elkaar zitten.
    Vervelend vond ik wel dat ie echt zwaar was en dat de reiswieg heel smal was, waardoor mijn zoontje er eigenlijk als snel niet zo graag in lag.

Maarrrr, ik kon gewoon alle winkels in, ja...zelfs het Kruidvat ;).

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wij hadden een maxi cosi mura 4 voor onze dochter en nu dat er een tweede bijkomt hebben wij gekozen voor bugaboo donkey duo wagen, heb ze even naast elkaar gezet, maar de bugaboo is echt maar 8 cm breder (in duostand) dan de maxi cosi mura. Ik denk dus dat het goed te doen moet zijn!

4. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Wij hebben de Oyster Max aangeschaft voor een peuter en een baby! Misschien is dat een idee.

5. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Wij denken over de Phil & Teds Promenade. Maar ben er ook nog niet uit, onze kindjes schelen straks precies een jaar!

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb een iCandy Peach, nu nog in gebruik als mono maar straks als duo voor onze kindjes met 16 maanden leeftijdsverschil. De wagen wordt niet groter wanneer deze gebruikt wordt als duo, overal waar ik nu doorheen kan met de wagen kan ik dat straks dus ook. Tevens is het onderste zitje niet zo laag als bij bepaalde andere wagens zoals de Phil en Teds waarbij ik echt het idee heb dat het onderste ukje zo'n beetje op de grond zit.

Deel Deze Pagina