Mijn dochter van 1,5jaar heeft nu al bijna 4weken bultjes over haar hele lichaam. De dermatoloog zegt dat dit door een amoxicilline kuur is ontstaan ze is daar allergisch voor want het begon 2dagen nadat ze klaar was met de kuur. Nu heb ik dus van alles gekregen van anti allergie dranken tot sterkste zalfjes verkoelende cremes niks helpt! Ik heb afgelopen donderdag prednison drank gekregen als laatste middel gekregen maar tot op de dag vandaag heeft ze het nog steeds. Ze jeukt zich helemaal kapot en snachts is het helemaal erg ze kan er niet van slapen..en ik ben inmiddels ook doodop. Iemand die dit ook heeft meegemaakt en mij kan vertellen wat nou echt heeft geholpen en hoelang t nog kan duren? Kan er echt niet meer tegen...
Mijn dochter van 1,5jaar heeft nu al bijna 4weken bultjes over haar hele lichaam. De dermatoloog zegt dat dit door een amoxicilline kuur is ontstaan ze is daar allergisch voor want het begon 2dagen nadat ze klaar was met de kuur. Nu heb ik dus van alles gekregen van anti allergie dranken tot sterkste zalfjes verkoelende cremes niks helpt! Ik heb afgelopen donderdag prednison drank gekregen als laatste middel gekregen maar tot op de dag vandaag heeft ze het nog steeds. Ze jeukt zich helemaal kapot en snachts is het helemaal erg ze kan er niet van slapen..en ik ben inmiddels ook doodop. Iemand die dit ook heeft meegemaakt en mij kan vertellen wat nou echt heeft geholpen en hoelang t nog kan duren? Ik kan er niet meer tegen..
Koop antihistamine drank 0.1% Aerius (raar dat arts je dat niet gaf?!!) Dat helpt zeker en je kan eczeemrompertje kopen helpt ook erg goeg maar dat is wellicht te dure aanschaf als het jeuk tijdelijk is... verder veeeeeel vaseline smeren en veel koelzalf ter verlichting. Nagels kort houden en steeds zeggen dat ze niet moet krabben want kan gewoonte worden Hier eczeem met soms erge jeuk dus ik heb alles geprobeerd en gedaan ik weet hoe het is Ik heb geen idee hoe lang dat gaat duren bij haar maar je kan zeker morgen kinderarts bellen als jullie onder behandeling zijn ze kunnen antikrab pakje voorschrijven en antihystamine dan. Kan ook zijn dat ze allergisch is en dat heeft eczeem omgewekt en dat zal nu lastig te bestrijden zijn. Helaas de meeste dermatologen behandelen niet juist. Je kan ook nog morgen bellen je ha en vragen verwijzing naar eczeemcentrum kinderhaven van s. Plasman ze behandelen erge eczeem en allergieen etc ze kunnen erg goed helpen. Weet niet waar je woont maar als in buurt is wel het waard als dat al 4wk is dan kans groot dat het chronisch blijft lijkt mij?
Dank je voor je adviezen ze heeft aerius al gehad maar.t.helpt niet en.ik smeer haar dik in met koelzalf letterlijk niks helpt
heb helaas geen ervaring met 't middel waardoor de huid zo geiriteerd is geraakt maar ons mannetje heeft wel regelmatig last van die rode bultjes. bij ons hielp, geen zeep meer (al helemaal niet zoiets als zwitsal). body oil van zarqa minimaal 2x per dag en nog een andere creme. eh deze; https://www.da.nl/product/34277/np-remederm-cr-tube is ook geschikt voor baby's. weet niet zeker of het precies deze was, maar van dit merk geschikt voor baby's en kinderen.
Hoe veel aerius doe je? 2.5 elke keer voor slapen? Je moet volgend mij 2 a 4 dagen wachten tot je resultaat ziet maar weet over dat niet zeker. Aerius helpt de meeste kinderen echter met antihystamine is zo dat er 3-4 diverse soorten zijn en niet bij elk helpt ene. Ha of dermatoloog kan ok fenistil voorschrijven. Ook in duitsland verkopen ze fenistil gel tegen jeuk: muggenbulten allergie etc. Helpt ook op zicht wel en beter dan koelzalf.
Ik deed zelfs 5ml en na 10dagen gebruik was er nog niks veranderd daarna ketotifen drank hielp ook niet. Nu gebruik ik al 10dagen.fenistil en dat helpt ook niet. :'(
Hoe zien de bultjes eruit? Zijn ze rood of gewoon huidkleurig? Eventueel kan je hormoonzalf proberen, dat werkt hier wel aardig.
geen zeep shampoo meer even helemaal niks huidje insmeren met olijfolie voor de haren ook wat natuurlijks proberen
Onze dochter heeft ook wekenlang last gehad van eczeem, omdat de huisarts ons steeds weer wegstuurde. Op het toppunt gewoon naar het ziekenhuis gebeld en daar mochten we al gauw langskomen. Ze heeft toen hormoonzalf gekregen en de verpleegkundige gaf aan 'binnen 1 dag heb je al een ander kind'. En dat was echt zo Nu vlamt het af en toe op, dan smeren we hormoonzalf. Verder gewoon vaselinecreme o.i.d.
Ik zou dan indd hormoonzalf doen triamsinolon bijv. Wel veel smeren!: 1 vingertop op 1 been zulk verhouding. Doe 1week elke dag dan bouw je steeds elke dag uit en stop niet ook al is bijna niets. Opzich kan je daarmee zelfstandig beginnen maar beter natuurlijk met goede dermatoloog nakijken. Je kan naar eczeemcentrum ook gaan als second openion zonder verwijzing eventueel. Tja ik weet niet wat voor arts je hebt maar hier werd direct actie ondergenomen toen het even slecht ging. Nasst fenistil heb je ook nog andere 2 antihystamine die je kan proberen. Pb me even ik kan je 1 setje sturen eczeempakje maat 86 tegen verzendkosten
Triamcinolon is echt niet het advies om dik op te smeren! Hoop niet dat je dat bedoelt Tweemaal daags om mee te beginnen, daarna afbouwen naar eenmaal daags. En eczeem is toch niet de diagnose, maar een allergische reactie.
Ik heb echt de sterkste hormoonzalfjes gehad klasse 3 die ik.zelfs 3 keer mocht aanbrengen en nog doet het haar helemaal niets ze krabt zich kapot. Maar dit is geen eczeem.het is een huidinfectie die maar niet overgaat.. Vannacht was t zo erg ik moest gewoon meehuilen.
Me dochter is ook onder behandeling bij dermatoloog en sterkste hormoonzalfjes gekregen maar bij haar doet het helemaal niks :'(
Hier hadden we ook een huidinfectie, maar daar hielp de hormoonzalf wel voor. Heb je probiotica al geprobeerd?
Als het al 4 weken duurt, zou ik niet meer denken dat het van die kuur komt hoor. Dan zou het toch iets anders moeten zijn. Heeft ze ook een allergietest ondergaan? Ben je ander wasmiddel gaan gebruiken? Zou het iets met eten te maken kunnen hebben? Iets wat ze sinds een paar weken eet? Ik zou de dermatoloog verder laten kijken dan zijn/haar neus lang is. In plaats van het nog steeds simpel af te schuiven op die ene kuur en allerlei middeltjes voor te schrijven op de gok dat het helpt! Wil deze dermatoloog niet meehelpen, dan zou ik zsm een second opinion aanvragen. Dit kan toch zo niet langer? Wellicht dat er anders iets homeopatisch is van VSM ofzo wat wel helpt? Kun je allicht ook nog proberen. Al heeft dat vaak wel een inwerktijd nodig.
Nee hoor. Eczeem is niet altijd en ver niet altijd allergesche reactie en juist moet je veel smeren. Mijn dochter loopt bij s plasman eczeemcentrum wat op dit moment enige voor zoveel ik weet op dit gebid goed is en onderzoeken doet. Sterker nog mijn dochter had cultivate is sterkste hormoon en daar is verl smeren moet 1 vinger op 1 arm/been elke dag Het is misverstand wat hormonen betreft en daardor ha en dermatologen gaan af op bijsluiter tetwijl recente onderzoeken bewezen anders En btw veel en dik smeren diverse dingen ik heb het over VEEL
Indd probeer probiotica: solgar 40+ of andere. En hormoonzalf die je 3x per dag mag smeren bestaat niet is veel tr sterk. Cultivate is de sterkte en mag maximaal 1x per dag is erge accute gevallen 2x per dag maar nooit 3 dat kan gewoon niet. Als dat niet helpt dan is iets anders raars aan de hand of je of je huisarts doet iets verkeerd..
Ik heb nog optir voor je: Kinderhomeopatie.nl je kan snel afspraak maken wellicht. Het helpt echter echt dus proberen waard. We gaan volgende week heen heb zelf geen ervaring maar hoorde via osteopaat dat het helpt dus gaan proberen want dochter al riim jaar op cultivate en wil iets anders proberen