Ik heb zelf geen vuurkorf en zal er ook 1 kopen en ben toch wel benieuwd of de vuurkorfbezitters echt zo lekker zitten te genieten? Vooral in een wijkje waar huizen veel op elkaar staan. Ik zou me voornamelijk nogal ongemakkelijk voelen, vooral met dit weer wanneer mensen lekker s´avonds wat koele lucht door hun huis willen en dan met een rooklucht binnen zitten.
Ik stoor me er niet aan. Nu heb ik geen vuurkorf meer, tuintje (hmmm wat je tuintje noemt) is er niet geschikt voor, maar ik vond het altijd wel gezellig om de vuurkorf aan te doen als het donker werd en we nog lekker buiten zaten te kletsen met een drankje erbij. Zelfs in de winter met vrienden gingen we rond de vuurkorf staan, pannetje met glüwein erop en soms zelfs hotdogs doen haha. Hoezo gek?
geen probleem, hebben zelf 1, maar niet als de was buiten hangt.. dan vind ik robijn of omo toch lekkerder ruiken
Ik vind inderdaad het papier en plastic erop gooien niet kunnen. Gebruik zelf gewoon hout en aanmaakblokjes om het aan te krijgen
Ja heerlijk juist! Heb er dus geen problemen mee... tenzij mensen er plastic ed opgooien, dan vind ik echt niet kunnen en gaat ook erg stinken.
hier ook bbq niet vuurkorf vind ik wel stinken. Als het buiiten is is het niet zo erg maar als het in je huis komt vind ik het wel vies. Gelukkig komt dat niet vaak voor
vind een vuurkorf heerlijk ruiken (net als openhaard trouwens ) bbq kan ook heerlijk ruiken zolang ik niet recht in de rook zit maar gewoonwat mee kan snuiven vind ik het niet zo erg
bbq vind ik niet erg maar als ik te dicht bij een vuurkorf sta krijg ik gegarandeerd migraine..dus liever niet.
ik vind allebei stinken maarja iedereen is daar vrij in om te doen, dat ze graag meer risico willen lopen op kanker dat is hun beslissing (want dat heb je met op kolen bbq-en (eerlijk is eerlijk omdat er verkeerd word gbbq-ed hoor maarja 95% doet dat ongeveer) te heet stoken en dan meteen gaan bakken terwijl je eigenlijk hoort te bakken op gloeiers. Elektrisch of via gas is veel gezonder vandaar dat wij dat doen en mede omdat ik dat andere vind stinken en een ander niet met mijn bbq wil lastig vallen..
ik ga er trouwens nooit wat van zeggen hoor zoals ik al zei ; iedereen is er vrij in alleen lekker vinden wij het niet, ik ga niet voor mijn lol in iemand zijn verbrandresten staan
ja dat scheelt echt enorm hout en met speciaal genoemd, goed hout!! ruik je amper maar doen wij hier in de wijk ook niet (omdat ik andere mensen er niet lastig mee wil vallen) echter waar mijn ouders wonen willen ze dat nog wel eens doen, ik ben er niet zo zo weg van maarja wij zelf zouden er niet voor kiezen)
Ik vind het heerlijk ruiken als het mijn bbq of vuurkorf is.. of in elk geval als ik erbij ben.. Als er eentje aanstaat en ik het wel ruik maar niet kan zien zeg maar, vind ik het een stuk minder prettig.. Ik zal een ander er dus nooit op aanspreken, want mag er zelf maar wat graag bijzitten..
Heerlijk! Goed(!) hout in de buitenkachel, stoelen erbij, wijntje en we vermaken ons wel! Marshmellows eten! Vanavond gaan we weer lekker bbqen, altijd lekker!
Ik vind het allebei heerlijk ruiken. Maar wij hebben 2 huizen verderop van die randdebielen wonen. Die stoken een fikkie die zo de schutting van de buren in de hens kan steken dus dan zit je niet op je gemak.
onze buren waarschuwen altijd als ze gaan barbequeen en de was hangt er nog bij ons. Zij beginnen altijd vroeg rond een uur of 4.
ja heeeeeel erg, we hebben er hier heel veel last van. er zijn in de blok tegenover ons mensen komen wonen die naar hartelucht stoken en stinken. de blok staat dwars op ons huis en alles waait naar binnen bij ons. we hebben zelfs de sleutelgaten dicht zitten en nog helpt het niet. het stinkt ook vaak naar olie hier tegenwoordig. 2 deuren verder woont een meneer van buitenlandse komaf die gerust zijn vlees bakt op een stuk oude kast ofzo. die gooit alles op een vuurtje. ruikt ook niet echt naar bloempjes.ik kan niet goed tegen luchtjes en al helemaal niet tegen dit soort luchtjes ( en parfum) ik krijg het er strontbenauwd van. ik zit soms weleens huilend binnen omdat ik weer naar binnen ben moeten vluchten, of als mijn was net buiten hangt en er begint weer iemand. dan kan ik in allerijl weer alles opruimen alles afsluiten en met 30 graden mezelf binnen op sluiten. ik lat tegenwoordig nooit een raampje meer opgenstaan als ik wegga, ben al een paar keer op de koffie gekomen dat me hele huis vergeven was van de stank. op dat soort momenten heb ik zooooooo'n spijt van mijn koophuisje en zou ik terug willen kruipen naar mijn huurhuis als dat zou gaan. het leuke is dat we hier nooit meer weg kunnen.
hier is gisteren een papierfabriek afgebrand en heel tilburg stonk naar vuurkorf en verbrand papier. kan je zeggen normaal vind ik het heerlijk ruiken maar pff nu was het wel heel extreem