Storend of niet ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kaatje85, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

En dan nog, je hebt toch geen intense geheimen voor elkaar...
    Ik bedoel... ik zou niet in de stress schieten wanneer bv. mijn dochter per ongeluk een voor mij bestemde rekening van eneco opend ;) :D
    Misschien als hij/zij 16 is en het is valentijnsdag, dan wordt het lastiger... ha,ha

2. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

gewoon niet gaan trouwen!
    nee, zonder gekheid, als het DE naam is, dan zou ik het ook doen. maar wij gaan voor onze tweede spruit gewoon niet op zoek naar namen met onze beginletters of die van zijn/haar broertje.
    maar mochten we maar 1 naam het einde vinden en die begint toevallig met dezelfde letter, dan doen we het wel.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    @ Madelon: In ieder geval succes met de zoektocht naar een naam (gelukkig heb je nog even!) en van harte met je zs!

@ Kaatje: jij ook nog veel succes! :)

4. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit ervaring zowel moeder als zus dezelfde voorletter... niet doen! Helemaal niet handig. Bij mijn 3 kids ook heel bewust rekening mee gehouden.
    Succces met je keuze.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochter heeft dezelfde voorletter MAAR een andere achternaam... Ik heb bij ons trouwens de naam van mijn man achter mijn naam geplakt. Dat scheelt natuurlijk maar ik vind het wel kunneen. Het is tenslotte maar een korte tijd dat je met elkaar in één huis leeft. Twee namen was de oplossing geweest maar ik kan me voorstellen dat je niet als Levi maar één naam heeft, je derde kindje twee namen geven.

De E vind ik trouwens wel een heel mooie beginletter hoor! :D

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kwek, hier komt post groot deel met alleen voorletter. Tenzij het natuurlijk persoonlijke kaarten enz. zijn

Bedankt voor de reacties. Komen inmiddels gelukkig ook meningen bij die het geen probleem vinden.
    Of het DE naam is weet ik nog niet maar zeker wel een optie. Misschien is het gewoon iets wat ik zelf even los moet laten,en het is ook zo dat ze op den duur natuurlijk op zichzelf gaat.
    We laten hem iig op de lijst staan :) Grote kans natuurlijk dat er de komende maanden nog veel leuke namen voorbij komen.

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik zou er in eerste instantie niet bewust voor kiezen. Dus liever op zoek gaan naar een naam met een andere voorletter. Maar als jullie die naam het mooiste blijven vinden, zou dat voor mij uiteindelijk zwaarder wegen en zou ik het wel doen!

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Van de meeste enveloppen is toch wel duidelijk voor wie ze zijn bestemd??? Ondanks dezelfde voorletter? Neem aan dat een kind van 13 geen salarisstrook gaat open oid? En brieven van vrienden wordt altijd geadresseerd met je hele naam er op. Ik zie het probleem niet zo....

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben er voor gekozen om niet dezelfde voorletters te nemen. Vroeger ging het bij ons met de post bv ook vaak fout, mijn vader, broer en ik allemaal dezelfde voorletter. En als klap op de vuurpijl mijn vader J.C.M. en ik J.M.C. dus je zult begrijpen dat dit vaker problemen gaf.

Onze dochter heeft ook 3 namen meegekregen en is niet gedoopt, dat kan gewoon hoor.

Maar zelf zou ik dus nooit voor dezelfde letters kiezen!

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    eh bv je ziekenfonds, bankafschriften
    het HOEFT ook geen probleem te zijn, maar soms kan het vervelend zijn

ook met het melden van iets bij het ziekenfonds bv was het hier wel eens moeilijk, altijd opletten dat ze persoon met de juiste geboortedatum te pakken hebben.

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier 2 kinderen met dezelfde voorletter. daardoor hebben we bewust de 2e een 2e naam gegeven. en dat gaat eigenlijk altijd goed.

12. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf zou het niet doen, mijn doopnaam begint met een m, en de namen van mijn vader en moeder ook... erg verwarrend. Wel begint mijn voornaam met een e, dat maakt het nog verwarrender!!
    Ik ben nogal een zeikerd met namen ;), dus hier :
    - niet dezelfde voorletters
    - eerste letter van de doopnaam is ook de eerste letter van de voornaam (bij de oudste)
    - en bij de jongste er maar voor gekozen haar roepnaam als eerste doopnaam te gebruiken, vind ik achteraf jammer dat we dat bij onze oudste ook niet gedaan hebben. Is veel overzichtelijker met post e.d.
    - namen mogen niet rijmen
    - namen mogen niet "makkelijk"te verkleinen zijn (heeft mijn schoonfamilie nogal een handje van ;))
    - namen mogen niet al te populair zijn, maar wel goed te schrijven en uit te spreken zijn (dus geen rare schrijfwijze ;))

haha, nogal een waslijst, misschien duidelijk waarom ik het niet zou doen ;). Maar het is natuurlijk je eigen keuze! En als jullie erg geen probleem mee hebben en het een prachtige naam vinden, zou ik daar dan toch voor gaan! Succes met je keuze

13. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons begon (en begint dus nu) DE naam voor onze dochter met dezelfde letter als haar papa zijn voornaam.

We hebben er toch voor gekozen, maar dan in combinatie met nog 2 namen. Ze wordt niet gedoopt. Mijn vriend heeft maar 1 letter.

Als de naam, echt DE naam is...

Ikzelf heb 3 voorletters en op officiële post staan altijd die 3 letters. Het hangt er ook vanaf hoe consequent je dit zelf gebruikt bij het invullen van formulieren ed.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bij mij woog het geven van namen met verschillende letters ook altijd erg zwaar. Tot mijn man met de naam voor ons 2e kindje kwam.......Begon met dezelfde letter als onze zoon...Maar deze naam bleef gewoon hangen. Hoe ik ook heb gezocht (en ik heb echt giga veel namen de revu laten passeren), elke keer kwam ik weer terug bij dìe naam..
    Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch voor de naam met dezelfde letter gekozen, want ach, is het nu werkelijk zo'n enorm probleem als het soms wat probleempjes geeft met de post? Als je verder alleen maar voordelen van de naam hebt en anders mss wel je leven lang spijt hebt als je er nìet voor kiest?

Onze zoon en dochter heten trouwens Milan en Misha. Zijn beide slavische namen. Dat vond ik eigenlijk zwaarder wegen, dat beide namen uit het zelfde gebied kwamen zegmaar. Een slavische naam en bijvoorbeeld een engelse naam vind ik totaal niet bij elkaar passen en ergelijker dan dezelfde voorletter..

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties.
    Inmiddels staat hij nog steeds ( als enigste naam trouwens ) op de lijst.

16. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou het geen probleem vinden en ik zal DE naam er zeker niet voor laten schieten.
    Bekenden zullen altijd de volledige voornaam gebruiken en niet de voorletters (hier tenminste) en officiele post is vakk wel duidelijk voor wie deze besemd is.

Tygo is niet gedoopt maar heeft wel een tweede naam (vernoeming naar mijn vader) en ook ons tweede kindje krijgt een tweede naam.

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Aangezien je het zelf ook zo vervelend vond, zou ik het dus zeker niet doen, nee... Bij mij thuis (ouderlijk huis, dus) hadden we allemaal een andere voorletter en daar hebben wij nu met Sil ook heel bewust voor gekozen. Het lijkt mij namelijk ook rete-irritant als 1 van je ouders 'telkens' per ongeluk je post openmaakt...

18. Bri

Bri Niet meer actief

Als jullie dezelfde achternaam hebben, zou ik het niet doen.

Mijn dochter en ik hebben wel dezelfde voorletter, maar een andere achternaam. Verwisseling zal dan niet zo snel voorkomen, denk ik.
    Bovendien: zij is niet gedoopt, maar heeft wel meer voorletters. En die zijn natuurlijk anders dan die van mij. Meer namen geven heeft toch niets te maken met wel of niet dopen...

Dus: als je de naam écht graag wilt geven, geef haar dan nog een 2e naam met andere beginletter dan die van jezelf. Enne... let in de toekomst een beetje op bij het openmaken van post!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moet er zelf nog even aan wennen denk,maar geloof dat het wel een potentiële naam kan gaan worden.
    Idd goed op de post letten en als het goed is gaat ze voor haar 25ste het huis wel uit ;)

20. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou er zelf geen probleem mee hebben. Toen ik nog thuis woonde kreeg ik niet echt spannende post en eigenlijk al helemaal geen post die mijn moeder niet zou mogen lezen. Ik heb dezelfde voorletter als mijn broer en het gaf soms wat verwarring met bankafschriften maar dat was het dan ook wel.

Deel Deze Pagina