Storend of niet ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kaatje85, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik krijg nooit post met mijn hele naam erop...

Mijn broertje en moeder hebben dezelfde voorletter en hij vond dat altijd heel storend.
    En omdat jij het ook storend vond zou ik dat voor mijn kindje voorkomen

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb ook dezelfde voorletter als mijn moeder. Maar bij haar stond er altijd; aan MEVR. ..... en bij mij stond er altijd; aan MEJUFR. ...... Dus aan de buitenkant konden we altijd zien voor wie de post bestemd was...

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik heb ook dezelfde voorletter als m'n moeder. En ik vond het nooit leuk als zij (per ongeluk uiteraard) mijn post opende.

Je schrijft zelf ook dat je het niet leuk vond.. Denk er dan nog eens over na, zou ik zeggen.
    Of een 2e naam? Daarvoor hoeft een kindje niet persee gedoopt te worden natuurlijk.

4. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Gewoon doen!
    Bij ons thuis hebben we allemaal dezelfde voorletter.
    Mijn moeder: Rosita
    Mijn vader: Raimond
    Mijn broertje: Roel
    Ikzelf: Ramona
    Vond t stiekem wel altijd heel speciaal dat we allemaal dezelfde voorletter hebben. Alleen even goed uitkijken met de post. Maar ja als je per ongeluk de verkeerde open maakt so what! Je woont toch allemaal samen in een huis. Kan gebeuren toch? Heb er altijd wel de lol van ingezien.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

Inmiddels zijn we uit de meisjesnaam ( of er moet opeens nog een hele leuke naam voorbij komen ;) dus dit topic kan dicht.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als je kidje per ongeluk dezelfde letter als jou krijgt maakt het nog niet zoveel uit denk ik, jouw meisjesnaam zal in de meeste gevallen toch op de aaanhef erbij staan?

wij hebben ook dé naam die begint met dezelfde letter als die van mijn vriend, (achteraf pas doorhebben natuurlijk;))
    ons kind wordt ook niet gedoopt of religieus opgevoed maar krijgt wel 2 namen gewoon omdat we dat mooier vinden dus met officiele post zouden we eventueel beide initialen van het kind kunnen gebruiken om verwarring te voorkomen.
    mijn zus heeft trouwens ook dezelfde voorletter als die mijn moeder had, maar ik geloof niet dat ze er ooit problemen mee hadden.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    op verzoek gesloten

Deel Deze Pagina