Ik krijg nooit post met mijn hele naam erop... Mijn broertje en moeder hebben dezelfde voorletter en hij vond dat altijd heel storend. En omdat jij het ook storend vond zou ik dat voor mijn kindje voorkomen
Ik heb ook dezelfde voorletter als mijn moeder. Maar bij haar stond er altijd; aan MEVR. ..... en bij mij stond er altijd; aan MEJUFR. ...... Dus aan de buitenkant konden we altijd zien voor wie de post bestemd was...
Ik heb ook dezelfde voorletter als m'n moeder. En ik vond het nooit leuk als zij (per ongeluk uiteraard) mijn post opende. Je schrijft zelf ook dat je het niet leuk vond.. Denk er dan nog eens over na, zou ik zeggen. Of een 2e naam? Daarvoor hoeft een kindje niet persee gedoopt te worden natuurlijk.
Gewoon doen! Bij ons thuis hebben we allemaal dezelfde voorletter. Mijn moeder: Rosita Mijn vader: Raimond Mijn broertje: Roel Ikzelf: Ramona Vond t stiekem wel altijd heel speciaal dat we allemaal dezelfde voorletter hebben. Alleen even goed uitkijken met de post. Maar ja als je per ongeluk de verkeerde open maakt so what! Je woont toch allemaal samen in een huis. Kan gebeuren toch? Heb er altijd wel de lol van ingezien.
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels zijn we uit de meisjesnaam ( of er moet opeens nog een hele leuke naam voorbij komen dus dit topic kan dicht.
Als je kidje per ongeluk dezelfde letter als jou krijgt maakt het nog niet zoveel uit denk ik, jouw meisjesnaam zal in de meeste gevallen toch op de aaanhef erbij staan? wij hebben ook dé naam die begint met dezelfde letter als die van mijn vriend, (achteraf pas doorhebben natuurlijk) ons kind wordt ook niet gedoopt of religieus opgevoed maar krijgt wel 2 namen gewoon omdat we dat mooier vinden dus met officiele post zouden we eventueel beide initialen van het kind kunnen gebruiken om verwarring te voorkomen. mijn zus heeft trouwens ook dezelfde voorletter als die mijn moeder had, maar ik geloof niet dat ze er ooit problemen mee hadden.