storing belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door babyhope, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Tja, zo heeft iedereen zijn eigen gedachten bij de topics hier.

Ik begrijp heel goed dat veel gezinnen het in tijden van crisis krapper hebben en nu minder kunnen sparen.
    Echter, er zijn ook tijden geweest dat het wel goed ging met de economie. Ik neem aan dat mensen in die goede tijd een buffer hebben aangelegd om dit soort dingen op te vangen.
    Ik verbaas mij over het aantal mensen waarbij dat kennelijk niet het geval is geweest. En dat spreek ik uit.

2. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Maar niet iedereen krijgt die kans, en niet iedereen heeft een baan die goed verdiend en die daarnaast kan gaan sparen. Daarbij kunnen er tegenslagen komen waardoor iemand zijn spaargeld kwijtraakt en dat de buffer alsnog op raakt doordat iemand onverwachts zijn baan kwijt raakt en dan als nog de buffer er door heen gaat. En zo zijn er nog wel veel meer scenario's te bedenken.

Ik vind dat jij wel heel erg kort door de bocht denkt.
    Je moest eens weten hoeveel mensen er tegenwoordig bij een voedselbank lopen dat is schrikbarend.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Dan spreek ik het volgende uit:
    Je moet niet zoveel aannemen en wat meer om je heen kijken.

Wat mutti al zei: niet iedereen heeft de kans gehad om te kunnen sparen. Dus ja, waar pluk je die buffer weg dan?

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Mss moeten meer mensen daar eens aan denken voordat ze aan kinderen beginnen.

5. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Of in de goede tijd wel kunnen sparen maar door omstandigheden het toch moeten gebruiken voor levensonderhoud wat de reden ook mag zijn.

Het is niet voor niks dat er voedsel/kledingbanken moeten bestaan in Nederland, en zelfs die hebben het al moeilijk.
    Kan je nagaan hoe een heel groot deel van onze bevolking ervoor moet staan.

6. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Moet zeggen dat je steeds erger word:$ welk recht heb jij om te beslissen wie er wel kinderen en geen kinderen mag nemen?

7. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sluit me helemaal bij je aan meis

8. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat doen ze in Engeland begrijp ik heel veel. Zoveel vrouwen denken daar vooruit dat het geboortecijfer erg is gedaald. Je moet eerst alles op orde hebben, huis, financiën en carrière waarna een groot aantal daarna ontdekt dat ze niet meer vruchtbaar zijn. Maar ze zijn daar wel verstandig.

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het lijkt me in het belang van het kind dat er een stabiele basis is. Zowel relationeel als financieel.
    Jij vindt van niet?

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Precies.
    Zouden sommige hier een voorbeeld aan kunnen nemen.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tjonge, je bent wel lekker bezig he met zulke opmerkingen de laatste
    dagen.........

Hier de bd aan de lijn gehad vanavond en het probleem is opgelost.. het is vlak voor ik belde gestort. Kot van de maand mei is dus 1 dezer dagen binnen..

12. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    En wat als je alles normaal op orde had en er komt een kink in de kabel?????
    Volgens mij hebben jullie ( Bluemoon en Agter ) nog nooit enige tegenslag in jullie "perfecte" leventje gehad.

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wow!! Nu ga je wel heel erg ver. Dus omdat ik schuld heb mocht ik niet zwanger raken? Wij zijn 5 jaar bezig geweest om zwanger te raken, 3jaar in de mmm en na de eerste ivf is het gelukt wonder boven wonder. En dan komt er zo'n naief meisje als jij, even zeggen dat ik beter na had moeten denken? Een kindje krijgen kan je zo duur maken als je zelf wilt hoor. We hebben geen materialisme nodig naar liefde eten en warmte.
    Beetje nadenken voor je nog meer onzin verteld hoor

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    agter Ga ff iemand anders topic bevuilen en verlaat de mijne. Ik heb dit topic geopend voor de problemen van de belastingdienst afgelopen maandag, niet om naar die BULLSH*T van jou te luisteren. Open maar een topic.
    MENSEN ZONDER BUFFER GEEN KINDJE.
    kijken hoeveel vrienden je daar maakt

15. Hey dames,

Volgens mij is het niet de bedoeling dat die Agter zoveel aandacht krijgt.
    Haar man werkt waarschijnlijk heel erg veel, en daardoor hebben ze het financieel( en relationeel :p) waarschijnlijk erg goed!
    Maaaaar, daardoor hebben ze geen tijd om ruzie te maken!
    Dus geef haar de ruimte om even frustraties te uiten!

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    :) hahaha idd nu snap ik het!

17. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

jeetje lekker onbeschoft,is niet de keuzen aan jou.

18. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

hahaha:p

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja Agter welcome to the real world! Er zijn genoeg mensen in NL die het financieel niet breed hebben, maar dat maakt hun geen minder goede ouders!

Deel Deze Pagina