echtscheiding

Discussie in 'De lounge' gestart door Love M, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo iedereen,

Ik heb een vriendin die in Duitsland woont, is Nederlandse en getrouwd met een Duitse man. nu wil ze gaan scheiden omdat het niet zo goed loopt tussen die twee en vraagt zich af hoe ze het moet regelen. ze hebben samen ook een kindje die in DE geboren is.
    Weet iemand hoe het in zn werk gaat of heeft iemand hiermee ervaring?
    Graag jullie reacties.

Gr.

2. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Zomaar naar NL vertrekken met kind zit er in ieder geval niet in. Daarvoor heeft ze goedkeuring van of de vader of de rechtbank nodig. Anders is het kinderontvoering.

Beginnen met dit issue te tackelen lijkt mij dus het belangrijkste in de scheiding.

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Een advocaat in handen nemen in Duitsland want gaat toch via het Duitse rechtsysteem dan

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Dat hangt er van af waar ze getrouwd zijn, dus onder welk recht. In Duitsland is het zo dat bij een eenzijdig verzoek geldt dat er sprake moet zijn van 3 jaar separatie. Bij wederzijdse instemming is 1 jaar separatie vereist.
    Ook kent Duitsland een verblijfco-ouderschap maar alleen als beide ouders dat willen.
    Let wel, dit zijn de regels volgens het boekje. Ik zou je vriendin aanraden zich goed te laten informeren.

5. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    nou hoop niet dat ze zomaar naar NL vertrekt met het kind want dan is het inderdaad ontvoering ;)

en ze zijn inderdaad volgens de DE wet getrouwd.

Deel Deze Pagina