hallo allemaal, even een vraagje, mijn dochter krijgt vandaag haar bmr prik. Nu weet ik van de andere prikken tot nog toe, precies wat er gebeurd. De 1e voelt ze amper, er wordt even kort, of soms helemaal niet gehuild en de 2e is duidelijk wat gemener en dan wordt er even flink gebrult. Hoe ging bij jullie die bmr ? En krijgen ze nu 1 prik of ook 2 ? groetjes athina
Gijs heeft 2 prikjes gehad.. in elk been 1. t huilen viel mij mee..Maar voor gijs was t zn eerste prikken.. Vermoedelijk dat Gijs zo'n 4 dagen later er wat jengelig door is geweest, maar kan ook een regeldag oid geweest zijn.. Ik zie wel dat jou dochter stukje ouder is.. Lijkt me, als ze wat groter worden, ook niet leuk die prikken.. Op basisschoolleeftijd al helemaal niet meer.. bah..
Inge heeft donderdag de BMR en M&C gehad. Het zijn dus weer 2 prikken en ze worden in de bovenarmen gegeven in plaats van in de bovenbenen. Maar gelukkig zijn dit de laatste tot ze bijna 4 jaar zijn. Mochten we geen verre reizen gaan maken of ergens het een of ander uitbreken. Ze krijgt eerst de M&C, die is niet zo gemeen en daar de BMR. Dat is echt een gemene prik, en die arts zei ook dat de vloeistof een beetje branderig is. Dus de kindjes voelen het echt heel goed. Hier was het ook erg hard huilen. Ik had gelukkig drinken en een doosje rozijntjes meegenomen, daar is ze dol op dus dat kon haar een beetje troosten. Verder geen last meer gehad die dag, ze is wel een beetje hangerig maar ze werd de dag daarna ook snotverkouden dus dat kan ook daar van komen. Een week tot 10 dagen later kunnen ze koorts en uitslag krijgen. Maar ook dat hoeft niet en kan ook heel mild verlopen. De uitslag jeukt niet dus hoef je niks aan te doen en voor de koorts kan je een zetpilletje geven. Succes
Hoi, Mijn dochter heeft hem afgelopen juni gehad...nergens last van..beetje verhoging, meer niet. De samenstelling van de BMR is wel veranderd de laatste jaren, "voorheen"leek het wel op stroop....nu is dat al minder alhoewel die wel wat brand maar het ligt eraan hoe erin gespoten wordt...doe je het snel dan is het echt wel pijnlijk.. Ik deed na de prikken de plek gelijk even masseren. Suc6 groetjes
hier was het even heel hard huilen maar eenmaal in de omkleedkamer vond ze de andere kindjes erg interresant. dit is trouwens de enige inenting geweest waarvan ze een beetje ziek is geweest.
Toevallig kreeg mijn zoontje vanmorgen zijn BMR en MenC prik. Ook ik hoorde verhalen over dat deze prik gemener zou zijn en meer pijn zou doen. Mijn zoontje heeft er helemaal niks van gemerkt, in tegenstelling tot de DKTP prikken waarbij hij een beetje moest huilen. Deze prikken waren echt een eitje. Ze krijgen er 1 in de arm en 1 in been. Hopelijk heeft je meisje er ook weinig last van gehad!
Hier toevallig ook de BMR en MenC gehad vanmorgen! (waren een maandje later ivm vakantie). En beide prikken geen kik gegeven!
bedankt voor jullie reacties... het kan dus nog gewoon alle kanten op en het hangt waarschijnlijk ook wel af van de manier waarop degene de prik zet. Ik laat het straks nog wel even weten en zal inderdaad even wat lekker in de luiertas terugstoppen... Ze kwam vanochtend om 8 uur al met haar koekjes aangedragen, uit de luiertas 'gepikt'
En hoe is het gegaan? Hier heeft benthe afgelopen vrijdag de bmr prik gekregen, één in de arm en één het been. Ze heeft bij de 2e even kort gehuild, maar dat kwam meer omdat ik haar arm stevig vast moest houden en dat vind madam nooit leuk. Ik ben benieuwd of ze er wat van gaat merken aankomende week. Van die andere prikjes heeft ze nooit last gehad, maar deze schijnt toch wel wat heftiger te zijn. Nu maar hopen dat het allemaal een beetje mee gaat vallen voor die kleintjes.
Het is hier goed gegaan . Ze heeft haar prikken niet gehad. Dit omdat ze de laatste week aan de diarree was, het werd nu wel minder, maar het was nog niet over. Dus de arts gaf aan, dat ze dan vandaag niet ging prikken, en dat ik dan volgende week als het over was, even op het inloopspreekuur terug moest komen. Maar oke, verder was alles eigenlijk ok. Ze was hartstikke goed gegroeid voor haar doen , 700 gram in 2 maanden nu. Dus daar was ik erg blij mee. Wel werd me aangeraden om nog even door te gaan met de dreumesmelk of opvolgmelk, gewoon omdat ze vrij licht is. Qua lengte volgt ze precies het gemiddelde en qua gewicht de -1 lijn. Dus om te zorgen dat ze alles binnenkrijgt, krijgt ze dus voorlopig nog even de dreumesmelk. Ik vind het prima