Keuken kopen, welke opstelling?

Discussion in 'De lounge' started by Koraal82, Aug 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    wij gaan een nieuwe keuken kopen maar twijfelen over de opstelling. We hebben een eiland (max 2.70m) en een lange muur waar kasten en apparatuur komen. We twijfelen echter of we alles op het eiland doen (en dus minder werkblad) of dat we ook nog een werkblad in de muur maken en daar ook koken of spoelen. En als we. Oor de laatste optie gaan kan ik dna beter koken of spoelen op het eiland? Of maakt het niets uit.

2. Tal1987

Tal1987 Actief lid

Jul 18, 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Wij gaan verhuizen en in zowel oude als het nieuwe huis, zit spoelbak in het eiland, alsook de vaatwasser. In ons oude huis zit de rest in de lange muur (oven, microgolf, koelkast, kookvuur) en veel kasten. In het nieuwe huis hebben we 2 muren (ene zit het kookvuur en ladekasten en de andere muur hoge kasten en de andere toestellen.

In ons huidige huis hebben we dus iets minder werkblad dan in het nieuwe huis, maar eigenlijk vond ik dat al ruim voldoende (door het eiland kun je eigenlijk overal wel wat spulletjes zetten als je aan het koken bent).

In bijlage foto's huidige keuken (eerste 2 foto's), en 2 foto's van de keuken in het nieuwe huis.

Attached Files:

3. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

Aug 6, 2015
    1,047
    34
    48
    Female
    Wow, die witte keuken....prachtig zeg!!!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Afhankelijk van hoe diep het eiland wordt zou ik alles in/op het eiland doen en de kastenwand strak houden. Wanneer je een diep eiland krijgt dan zou ik aan een kant van het eiland (aan de kant waar ook de kastenwand komt) de spoelbak en de kookplaat maken. De andere kant houd je dan nog helemaal vrij om te snijden. Maar goed, dit is puur afgaande op het cosmetische gedeelte (ik vindt het gewoon mooier).

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zo heeft mijn broer het ook maar dit is zo onpraktisch. Tijdens het koken staat hij in de huiskamer te snijden en dan moet hij steeds op het kookeiland lopen om dingen uit zijn kasten te pakken en spullen af te spoelen, in de vaatwasser te zetten.

6. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Ik heb geen eiland maar een soort T vormige keuken en echt zodra er geld voor is gaan we onmiddelijk de keuken verbouwen. Wat vreselijk onhandig. Koken aan de ene kant en snijden aan de andere kant. Ik blijf heen en weer lopen.

Ik zou dus gaan voor spoelen op het eiland en koken bij de kastenwand.

Share This Page