Zoon bijna 2 slaapt alleen slecht als mama een dag heeft gewerkt?! ....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jipenjanneke, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is bijna 2 jaar. Nu valt mij op dat hij de nachten dat ik de hele dag thuis met hem ben wel doorslaapt en de nachten van de werkdagen niet. Dan valt hij onrustig in slaap, wordt s nachts wakker, compleet in tranen en overstuur. Overdag hangt hij ook heel erg aan mij. Terwijl ML elke dag thuis is en ik 4 dagen per week werk.... Hij wil constant overal mee naar toe. Als hij mij niet ziet,begint hij te roepen of te huilen. Ik kan er tot zover in meegaan dat het misschien verlatingsangst is voor overdag maar snachts vind ik toch wel vreemd. We doen ook vaak verstoppertje enzo om de verlatingsangst te verminderen. Ook blijf ik vaak s avonds op de overloop staan zodat hij mij wel hoort als hij al in bed ligt.. Is dit herkenbaar en heeft iemand een idee hoe hij weer beter kan doorslapen? Vind dit zo zielig voor hem....

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet hoe lang je werkdag is, maar misschien na het werk echt goed 1 op 1 aandacht geven. Als ze je overdag missen, gaan ze dat 's nachts compenseren vaak..
    Hier zorg ik altijd dat ik een boekje lees, samen speel, samen onder de douche enz. Iets leuks doen en aandacht geven. Niet alleen maar eten en naar bed om het zo maar te zeggen. Dan liever wat extra aandacht en iets later naar bed, dan hup hup hup. Misschien is dat wat?

3. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. ik ben van 8.15 uur tot 17.30 uur weg. als ik thuiskom gaan we eerst 30 min spelen. dan koken en eten. na het eten gaan we vaak wandelen of spelen. daarna doe ik hem in bad. hij gaat pas tegen 20.00 uur naar bed dus we hebben nog wel wat tijd samen. voorlezen doen we altijd voor het slapen gaan. ik breng hem ook altijd naar bedje. afgelopen nacht heeft hij wel doorgeslapen! heerlijk! hopen dat deze 'actie' nu doorbroken is, en dat ie weer gewoon gaat slapen s nachts...

Deel Deze Pagina