Super trots!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mykelti, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wat ben ik trots! Ons mannetje wil sinds een paar dagen een plasje doen op het potje. We belonen hem hiervoor met sticker/cadeau methode en dat vindt hij prachtig.

Maar vandaag ook zijn eerste poep op het potje gedaan, bij iemand anders op zijn potje geplast (zelf meegenomen), onderweg geroepen dat hij moest plassen (en dus gestopt langs de weg en op het potje geplast) en tijdens het eten aangegeven dat hij moest plassen.

Nu besef ik me dat het helemaal weer anders kan worden als zijn broertje er is, maar had me nooit beseft dat het zo snel kan gaan. Zo knap van ons mannetje.

Ik vraag me alleen af hoe we de nachten tzt zullen gaan aanpakken en wat voor jullie het sein was om dat te gaan proberen.

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Wat goed!!
    En zelfs ook al gepoept! Snap dat je trots bent.

Verder geen tips over de nachten aangezien onze dochter nog niet interesse heeft in het potje..

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wat super he als ze het potje zo leuk vinden! Ik lees even mee want ik zoek ook tips met betrekking tot de nacht.

Mijn zoontje doet ook alles op de wc of het potje maar een slaapje durf ik nog niet zonder en als ik weg ga ook niet.. Stom he, misschien daar ook wat tips voor of is het gewoon een kwestie van doen 😂

4. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Haha lekker trots blijven:D

Wij hebben naar onze zoon gekeken in de nacht. Hij bleef nadat hij overdag zindelijk was geworden vrij vlot in de nacht ook droog. Dat merk je snel genoeg aan de luier.
    Dan kan je het gaan proberen.
    Zoiezo maak ik hem nog even wakker als we naar bed gaan om te laten plassen, hij blijft dan tot de ochtend droog.
    Sinds begin december geven we hem geen luier meer aan in de nacht(hadden er ook een tijdje mee gewacht voordat wel het probeerden), in totaal 5 ongelukjes gehad en vanaf februari niet meer.

We hadden bij de hema zo'n waterdichte matrasbeschermer gekocht ter grote van het matras en dat werkte om zijn matras droog te houden. En ongelukjes kunnen gebeuren ben ook nooit boos geworden ook al was het midden in de nacht.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wat fijn!
    Onze dochter is van dezelfde leeftijd en is inmiddels ook zindelijk. Ineens was de knop om en heeft ze geen enkel ongelukje meer gehad. Voor het slapen gaan laat ik ze nog altijd even plassen en dan doe ik haar een luier om. Gemiddeld is de luier 2 van de 3 nachten 's ochtends nog droog. Dat vind ik nu nog te weinig om zonder luier te gaan slapen. Als de luier een week droog blijft 's nachts, dan zullen we weer eens verder kijken.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ontzettend knap. Hier is mn dochter ruim een jaar overdag zindelijk.
    En ondanks ze nog elke ochtend plas in haar luier had, heb ik 3 weken geleden de luier in de nacht uitgelaten. En nu 2x in bed geplast maar gaat echt goed, ze is ook heel trots !!

Deel Deze Pagina