Mijn zoon gaat na de zomervakantie naar school, hij is dan 4 jaar geworden. Nu zijn wij van plan om tweede helft september met vakantie te gaan. Heb net de school gebeld of het kan. Nou ik moest een formulier ophalen, invullen en bij de directie inleveren. Wij krijgen dan wel of geen toestemming om te gaan. Verder wilden ze daar niks over kwijt. Is het zo serieus dan en kunnen zij het wijgeren? Zit nu wel een beetje te stressen.
Nou... nee weigeren niet Maar eerlijk, ik vind het wel erg raar als je dan gaat. Je kind zit net op school en moet wennen. Ja ze zijn dan wel niet leerplichtig nog maar ze moeten toch wel in de regelmaat mee. Ik snap dus waarom ze zou moeilijk doen. Ik vind dat juist goed.
Misschien omdat hij dan net op school zit? wij gaan dit jaar in juni, zodat we ons daarna rustig kunnen voorbereiden op school? gaat jouw zoontje wennen voordat hij mag beginnen? Wij hebben daarover een gesprek volgende week.
Hij heeft dan 1 maand tijd om te wennen (wij gaan eind september), kindjes die bijvoorbeeld voor schoolvakantie naar school gaan hebben dat ook. En ja, wij willen gaan omdat prijsverschillen met juli en augustus erg groot zijn.
Ze hebben niet expleciet gezegd dat het komt omdat hij dan net op school zit. Meer het is hier de procedure en u met het volgen. Juni is inderdaad ook een optie, echter komt het niet zo uit met mijn man zijn werk (krappe bezetting, zucht). En helaas mag hij dus niet wennen (erg jammer vind ik dat) omdat hij in de zomervakantie jarig is, doen zij het niet.
Dan zou ik hem na jullie vakantie pas laten wennen en naar school laten gaan. Ik denk dat het anders alleen maar moeilijker is, even naar school, vakantie en dan weer terug naar school. Anders zou ik ook gewoon in juni gaan of begin juli, scheelt ook flink en kom je niet met school in de knoei. Al weet ik niet of dat met je werk kan enzo.
In principe is hij pas vanaf 5 leerplichtig, dus kunnen ze niet weigeren. Maar ik snap de school wel. Sluit je vakantie aan op de herfstvakantie? Anders is hij net gewend, dan vakantie, dan weer ff school en dan weer vakantie.
Weigeren kunnen ze niet, ze moeten het wel opschrijven geloof ik. Mijn jochie is ook van augustus, maar ik heb die wendagen echt net gemist, hij draaide vanaf dag 1 gewoon vol mee, en dat ging prima, na een maand vroeg hij of hij mocht overblijven, hij kwam echt lekker op gang. Ik denk dat een vakantie op dat moment wel iets verstoord had.. Ik zou dan eerder kiezen voor een extra week herfstvakantie?
Dit (zonder zoontje van augustus dan, maar ik herken het verder wel, wendagen waren ok maar niet nodig, het ritme en de routine wel, zeker in het begin. Maar dat hangt ook af van je kind)
Weigeren kunnen ze niet maar misschien is het verstandiger om je zoontje te laten starten na de vakantie? Onze zoon heeft 1 dagdeel gewend in juli, moest 2 september starten maar wij waren nog op vakantie en is uiteindelijk 17 september gestart.. okay dit waren maar 2 weken maar dat maakt eigenlijk niets uit. Ik zou hem dus laten wennen begin september, daarna op vakantie gaan en dan starten na je vakantie.
hier gaat zoonlief ook int nieuwe jaar naar school, hijs in juli jarig en zal dus ook de wendagen niet hebben (baal ik wel flink van) Mn schoonma wilt hem weekje meenemen op vakantie, prima niks mis mee. alleen ze wilt het in september... nou dat wil ik zelf dus niet(en school ook niet) dan zit ie net op school, begint ie te wennen, en dan meteen al weer een week pleite. nee dus ook hier geen vakantie wanneer de scholen net zijn begonnen.
Je zoon is nog niet leerplichtig, dus je hoeft hem niet naar school te laten gaan. Ik zou persoonlijk pas gaan wennen na de vakantie. Ervoor heeft weinig zin, als je 2 of 3 weken weggaat is hij het weer vergeten hoe het daar ging.
Toen mijn zoon in augustus begon op school zijn wij ook na een paar weken op vakantie gegaan. Ik heb het niet gevraagd, maar medegedeeld. Hij was nog niet leerplichtig. Het jaar daarna heb ik het wél gevraagd(hij was toen nét 5) en mocht het ook. Je kan hem ook na jullie vakantie laten beginnen.
Slechte timing, slecht excuus, dat is mijn ongezouten mening (sorri niet bot of naar bedoeld) Ik zou het persoonlijk niet doen. Je kind is 4 en moet naar school. Alleen als het kind het niet trekt ivm vermoeidheid vind ik het een geldige reden om weg te blijven. Ik vind het ook erg verwarrend voor een kind. Dit wil je waarschijnlijk niet horen maar je vroeg om mijn mening...
Ze kunnen het niet weigeren en ik zie zelf ook geen probleem. Hoeveel kinderen zitten niet 3,4, of 5 weken op school en dan is er een vakantie van school? Herfstvakantie, voorjaarsvakantie, kerstvakantie. Wat dan ook. Onze dochter is in juli jarig, voor de vakantie wezen wennen (of kennismaken, hoe je het noemen wil) , dat ging prima, en tussendoor zijn we inmiddels 2 x een midweekje weg geweest. Ze beseft het amper eigenlijk , dat de anderen wél naar school gaan. Voor haar is het gewoon net als het weekend. Alleen dan wat langer.
En hoe is het bij hem gegaan met het wennen? Na onze vakantie laten starten, is geen optie omdat ik dan geen opvang voor hem heb. Wat ook eventueel zou kunnen, is onze vakantie te verplaatsen naar begin oktober zodat wij in de herfstvakantie terug zijn. Dan heeft ie wat langere herfstvakantie zeg maar. Zou het beter zijn?
Wennen ging hartstikke goed. Hij is half augustus naar school gegaan en werd begin september 4. Half september zijn wij 2 weken weggeweest. Het was wel weer even wennen maar dat is na iedere vakantie zo, zeker in groep 1. Nogmaals ik voorzie geen problemen. Bij ons op school waren er meerdere die in het eerste jaar op vakantie gingen.
Die beginnen bij ons op school niet. degene die in de laatste 4 weken voor de vakantie jarig zijn, beginnen na de zomervakantie.. Alle kindjes van de zomervakantie en die 4 weken ervoor hebben wel 1 ochtend in mei. Dan schuiven alle klassen op naar hun nieuwe groep, heeft groep 8 vrij, en is dus een schoolbrede wendag. Maar dat is voor sommige kinderen eerder verwarrend dan dat het helpt. Dus dat is een afweging van de ouders om hun kinderen te brengen.. Maar een verlengde herfstvakantie klinkt wel beter.. 1 week ervoor+de herfstvakantie zelf..