Stickersysteem zindelijkeid

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by TantePerenboom, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Ik ben bezig om mijn zoontje zindelijk te maken. Tot nu gaat het prima. Ik doe het rustig aan. Ben nu een week bezig en hij heeft elke dag minsten 1 keer op de wc geplast. Van maaandag tot zondag dus elke dag een sticker geplakt en een klein kadotje gehad. Nu vandaag heel de ochtend al droog en net even een klein ongelukje. Hij geeft het soms ook zelf aan.

Ik beloon hem dus met stickers plakken. Ik heb eigenlijk maar snel wat in elkaar geflanst.

Werken er hier moeders ook met een stickersysteem. Ik ben wel benieuwd hoe die van jullie er uit zien.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon een gekleurd kartonnen vel met een tekst "X's potty training" en dan ruimte voor veel stickers (cijfers gemaakt t/m 20). Bij ons zijn de stickers trouwens de beloning en pas wanneer de kaart vol is, een kadootje.
    Dochter is net zindelijk geworden en die vraagt nu nog 2 x per week om een sticker en tot een kadootje zijn we nooit gekomen.

Wel staat er iets in het vooruitschiet als ze poept op het potje of het probeert want dat vindt ze eng.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik tekende 10 dingen op een A4-tje, dat kon echt van alles zijn:
    speentjes, lieveheersbeestjes, wc-rolletjes, balonnen, gezichtjes, bloemetjes, etc. Meestal maakte ik er een paar tegelijk.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een gekleurd vel en heb daarop een potje, wc en wc papier getekend :). daarop 25 rondjes voor stickers.

we zijn nu 3dg bezig en even vlug tellen 11 stickers.als het vel vol zit gaan we met zijn alle naar de mac donalds want dt vind hij helemaal geweldig.

verder geen kadotjes ofzo. als ik elke keer wat moet geven dan ligt het huis zo vol met kleine zooi haha. hij doet alle plasjes op het potje maar poep is nog een probleem en doet hij in zijn broek. voor dag 3 ben ik erg tevrede. volgende stickerronde beloon ik hem weer met wat anders als het vel vol zit want zo gaat het wel erg snel. bijv nieuwe voetbal of stoere boxers voor grote jongens :)

5. Wokkel

Wokkel Bekend lid

Aug 18, 2009
    659
    1
    0
    Ik heb ook een vel gekleurd papier opgehangen, en daarop mag dochterlief een sticker plakken als ze een plas op het potje heeft gedaan. Dit gebeurt zo'n beetje om de dag een keer, en dan gaat ze meteen een paar keer achter elkaar, dat is dus meestal 3x een sticker. Er staat verder geen beloning te wachten bij zoveel stickers. We hebben wel gezegd dat ze een kadootje krijgt als ze een poep op het potje doet. Dit is nog niet gebeurd.
    Waar ik tegen aan loop is dat ze niet zonder luier wil. Ze wordt helemaal hysterisch als ik haar luier af doe en voorstel zonder luier de dag te beginnen. Ik wil het graag leuk houden, ben bang dat als ik doordruk dat ze helemaal niet meer wil. Maar het gaat me eerlijk gezegd wat langzaam zo. Het is nu al 7 weken zo. Moet ik geduld hebben? Komt het vanzelf of hebben jullie toch enige 'druk' uitgeoefent?

(ps mijn dochter is 37 mnd, ruim 3 jr dus)

6. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van internet leuke plaatjes gehaald. Momenteel eentje met sterretjes enzo. Bij ieder poep en plas mag ze dan een sticker plakken en als ie vol is een cadeautje. Wij hebben een tas met prinsessen erop en in die tas zitten kleine cadeautjes ingepakt. Dus als het zo ver is mag ze er zelf een uit pakken.
    Ze geeft weet zelf goed hoe het werkt en als ze dan wat gedaan heeft komt ze al vragen om de sticker! Geweldig om dat zo te zien.

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Mijn dochertje ook.

We zijn nu een week bezig,, meteen overdag heledag de luier af gedaan en het is alleen de 1e en 2e dag een keer mis gegaan met plassen.. Ze is de rest helemaal droog gebleven en wilt ook geen luier meer...

Ze kreeg met plassen een kleine sticker en als ze daar het rijtje van vol had gingen we naar de kinderboerderij

En met poepen kreeg ze grote stickers, als de rij vol was dan gingen (moeten we nog) naar de dierentuin...

Hier werkt het stickeren erg goed..

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dochter is overdag al een jaar zindelijk,alleen snachts wilde het nog niet echt lukken..
    tot ze zelf zei dat ze snachts geen luier wilde.

ik heb voor dochter een groot hart getekend met vakken eerst 10 en nu 15
    als hij vol is mag ze een kadotje uitzoeken.
    (vorige keer zocht ze een bellenblaas uit:D)

voor zoonlief heb ik een auto getekend met vakken alleen heeft zoonlief er nog weinig interesse in..
    dus laten we het maar rustig gaan..

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn zoon word volgende maand 3 en heeft hetzelfde als jou dochter.
    hij wil het gewoon echt niet!
    de stickers vind hij wel leuk,maar niet genoeg om ook echt ze best er voor te doen..

voor hem is het wel belangrijk om zindelijk te worden,omdat hij steeds ontstekingen in ze liezen en op ze balletjes heeft,maarja dwingen kan ik hem niet..
    dus laten we het maar even zo

dochter was met 2.5 zindelijk,maar die vond het ook leuk,dus dan gaat het makkelijker..

10. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    heel simpel, ik heb een blauw a4tje op de kast naast de wc gehangen (buiten bereik:p), velletje stikkers ernaast en niks geen hokjes/kadootjes erop. Stikkers zitten dus ook heel rommelig erop

11. Wokkel

Wokkel Bekend lid

Aug 18, 2009
    659
    1
    0
    Goh, is mijn dochter toch ineens goed bezig vandaag! Ze wilde wel een plasje op het potje doen vanmorgen... en ik ben gewoon de rest vand e dag in de Hoera-stemming gebleven. Mega-positief gedaan, hup luier af en gezegd dat ze nu zooooo groot is dat het zonder kan. Twee ongelukjes, en meteen ook de eerste poep op het potje. Voor de poep heeft ze een kadootje gehad.
    Alleen in bed een luier lijkt me voorlopig prima.
    Ik moet morgenmiddag weg, en zal dan een matje in de autostoel leggen en 3 schone broeken meenemen. Denk dat ik het potje ook maar meeneem, de wc vindt ze nog te spannend.
    Maarre.. we gaan naar een arts voor mijn jongste.
    Is dat niet gek om dan met een potje in de weer te gaan? Vind het zo zonde om haar dan weer een luier om te moeten doen, is niet duidelijk natuurlijk...

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee joh.. je gaat naar een arts.. dat is juist een prima omgeving om een potje mee te nemen. Geen probleem. Mocht je binnenkort nog een keer in zo'n situatie komen is dit nog een alternatief: onderbroek aan en daaroverheen een pull-up. Op die manier voelen ze wel dat ze plassen maar is er geen 'overlast'. Maar het duidelijkst blijft: uit die luier / broekje

13. Wokkel

Wokkel Bekend lid

Aug 18, 2009
    659
    1
    0
    Dat is inderdaad ook nog een idee, maar ik ga het morgen gewoon zonder proberen. Overmorgen naar het kdv, hoop dat ze daar even goed doorpakken!!

Share This Page