Salade opmaken voor 2e kerstdag

Discussie in 'De lounge' gestart door Rooibos, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hallo,

kan ik vandaag al een salade opmaken voor 2e kerstdag?
    Ik heb huzarensalade en die wil ik mooi op een schaal maken met lekkere dingen eromheen ( ei, uitjes, paprika, ham enz. ) Morgen ga ik het niet redden en anders moet ik 2e kerstdag vroeg opstaan hiervoor!

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou het zelf niet doen. Als een salade niet helemaal op is gegaan, vind ik het er al niet meer zo fris uit zien de volgende dag.

3. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Maar dan heeft het een tijd in de warmte gestaan. Ik maak hem op in de keuken en het gaat dan gelijk de koeling in.

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ei zou ik zeker nog niet doen, dat gaat ook in de koeling verkleuren. Ui zou ik ook niet doen, als dat er 2 dagen op zit trekt het overal in. Paprika idem. Dus nee, ik geloof toch dat ik het niet zou doen...
    En zo extreem veel werk is het toch niet lijkt me? Met een minuutje of 20 heb je dat toch zeker wel gepiept maandag?

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zou het ook niet doen. dat vocht van augurken en zilveruitjes gaat dan helemaal lekken enzo bah.

een salade heb ik binnen een kwartier opgemaakt hoor.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het ook niet doen, ik zou het zelfs morgen niet eens doen, pas maandag. Zo lang kan dat toch niet duren...

7. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik zou dan alles gaan voorbereiden, eieren koken maar nog niks verder mee doen en de rest vast snijden ect. dan kan je maandag alles zo op de salade doen

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Je kan de salade wel alvast op de schaal leggen, maar het afwerken zou ik echt de dag zelf doen.
    Doe er wel een folietje overheen en bewaar hem in de koelkast.

De versieringen eromheen ook alvast klaar maken en eventueel in bakjes doen, deze er op de dag zelf omheen leggen en klaar is tante klara ;)

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoezo moet je er anders 's morgens op 2e kerstdag er vroeg voor opstaan? maak vaak huzarensalade met asperger, ham, ei, uitjes, tomaat, komkommer, etc maar heb ik zo gedaan, in een uurtje tijd ongeveer en dan echt een hele grote schaal

10. aylioun

aylioun Bekend lid

10 feb 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Hey Rooibos,

ik weet dat kerst al voorbij is maar misschien heb je hier wat aan voor oud en nieuw:

Bekijk bijlage 210704
    in het midden rijst met tonijn en wat kruiden uit een puddingvormpje, eromheen aardappelsalade en daaromheen rauwkost en ei ed.

Bekijk bijlage 210706
    En deze is heel simpel, gevuld eieren met ananas, tomaat en komkommer.

liefs

Deel Deze Pagina