adapter wandelwagen voor maxi cosi?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda1979, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik vroeg me af in welke gevallen je de adapter op je wandelwagen zet om er de maxi cosi op te kunnen zetten. Het lijkt mij dat je dat nooit hoeft te gebruiken.
    Bovendien mag je kindje toch maar twee uur in de maxi cosi zitten, omdat hij dan met kromme rug zit. En als je gaat wandelen na een autorit zit je kindje toch al snel langer dan 2 uur in dat ding.
    Als je ergens naartoe gaat neem je toch de reiswieg mee, dat ding heb je toch niet voor niets? Het gaat toch al zo snel... Dan kun je toch het autostoeltje lekker in de auto laten zitten, toch veel handiger?

Zie ik het verkeerd of is zo'n adapter echt een overbodig iets en ga je die combinatie nooit gebruiken?

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het word heel veel gedaan hoor. Ga je even naar de supermarkt of snel even een boodschap doen? Het kindje mag er max 2-2 1/2 uur in liggen en als het een keertje wat langer is is het ook geen ramp. Het makkelijke is juist dat je alleen je onderstel even hoeft mee te nemen, want de maxi cosi heb je sowieso toch bij om je kind in te vervoeren.

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier wordt het wel veel gebruikt. Even snel een boodschap, dan hoef ik niet die hele wagen mee. Ik heb een quinny zapp standaard in de koffer bak, want mijn kinderwagen is iets te groot voor mijn kleine autootje.. Ik vind het echt heel handig. Als ik ga winkelen ga ik niet eens met de auto, dan ga ik of lopend of met de bus, want parkeren hier in de stad is behoorlijk duur!
    Dus voor een kleine boodschap klik ik de maxicosi op mijn onderstel!

4. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ik heb de adaptor voor de MC altijd als iets essentieel ervaren! absolut niet overbodig ;) :) . Veel handiger om de MC even op te klikken dan dat je ook nog een keer je reisweig moet meezeulen in je auto, ook voor kortere eindjes handig. En als je kindje wat ouder is kan hij/zij tenminste wat zien als hij in de MC zit!

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Bij ons is de adapter voor de reiswieg dezelfde als voor de Maxi Cosi autostoel.
    Voor het zitgedeelte haal je de adapters er helemaal af.
    Maar wij hebben de Maxi Cosi Mura 4 wagen, misschien omdat dat allemaal hetzelfde merk is, is dat weer anders.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vond het ideaal en ondankst de korte afstanden werd hij hier meer gebruikt dan de bak. ik heb zelf een kleine auto en daar past net het onderstel in de kofferbak. de maxicosi moet toch al mee dus als ik wegga ga ik het straks weer zo doen met de 2e.

7. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    Ik gebruikte de reiswieg (dreamy van de quinny buzz) echt heel vaak maar de maxicosi ook echt wel hoor! Vond het voornamelijk handig als ik even wat kleine dingen moest hebben en ik haar dan niet hoefde 'uit te pakken' en dus wakker te maken maar gewoon lekker kon laten liggen - klik mc op het onderstel!
    Het scheelt misschien ook wel dat de adaptorset van de reiswiegbak dezelfde was als die van de mc, hoefde dus nooit iets te verwisselen....

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb de adapter bijna nooit gebruikt. Ik vond de reiswieg altijd veel warmer, zeker als we wat langer (de supermarkt is hier niet om de hoek en ik ga altijd lopend) weg waren.
    Ik heb de adapter misschien 3 x gebruikt.

9. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    heb de adapter heel veel gebruikt. wij hadden ze gewoon aan de maxicosi zitten waardoor we hem zo op het onderstel konden klikken. inmiddels zit ons mannetje in een grotere autostoel en moet ik altijd mijn complete kinderwagen meenemen. gelukkig vanaf t weekend een stationwagen, scheelt een hoop ergernis met het inpakken van de auto!

onze adapter gaat volgende maand naar mijn vriendin, die bevalt van de 2e. bij de eerste had ze ze niet, maar wil ze nu graag van ons lenen om het te proberen. ben benieuwd naar hun ervaringen.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb geen adapters en mis het eigenlijk niet. De reiswieg gaat gewoon in de auto als we boodschappen gaan doen. Ik snap niet waarom dat als lastig zou worden ervaren. Zoveel extra handelingen verricht ik er niet mee dus echt tijdbesparend lijken mij de adapters niet. Hooguit misschien plaatsbesparend maar dat hebben we in onze auto niet nodig.

Deel Deze Pagina