Hallo dames, even een dubbele vraag. Aangezien ik een beperking heb aan mijn rechter arm(soort van verlamming om het makkelijk te zeggen) ben ik rond aan het kijken voor een badzitje en draagdoek of zak ter ondersteuning. Nu heb ik daar wel nog vraagjes bij. over het badzitje eigenlijk 2 vanaf wanneer mag je die gebruiken? Ik zie bij de producten namelijk staan vanaf de geboorte maar bij reacties zie ik staan dat dat niet mag?? en de 2e vraag is het echt wel handig en ligt de kleine er wel gemakkelijk in? Betreffende de draagdoek of zak ben ik vooral bezorgt bij de draagdoek dat ik hem niet goed kan knopen. Zijn daar bepaalde knoop manieren voor? Ben gewoon bang dat t kleintje me er straks zo tussenuit glijd om het maar zo te zeggen, of is een draagzak dan toch veiliger en welke vinden jullie dan het fijnste? Alvast bedankt in elk geval voor het mee denken Groetjes van een malende toekomstige mama
Een lig zitje kan vanaf geboorte Een badring vanaf dat ze kunnen zitten Qua draagdoek kan ik je niet echt helpen, ben zelf geen fan van draagdoeken maar draagzakken daarin tegen wel, Zorg er wanneer je kiest voor een zak dat deze ergonomische is, Er zijn heel veel merken die goed zijn Tula Marsupi Manduca Kodaki Emei ( deze is vanaf baby tot peuter te gebruiken door verstelbaar zitje) Rose and rebellion Lenny lamb Mei Thai is ook fijn Zelf kies ik bij ons vierde kindje voor de kodaki Flip
Ergobaby is ook een prima draagzak! kun je ook een speciale newborn insert bij kopen voor baby's onder de 4 maand. Draagdoek zou ik jou inderdaad niet aanraden, is veel gedoe dat geknoop en je hebt echt allebei de handen ervoor nodig.
Ik heb een badzitje gekocht en 1x gebruikt, wat een rot ding zeg! J. vind het niet fijn en ik kon hem er ook niet in wassen. Dan zou ik eerder zoiets proberen wat Novy4 voorstelde.
Mijn man heeft ook een gedeeltelijk verlamde arm en knopen is voor hem geen optie dus hij heeft een draagzak. Een badzitje werkte hier niet echt. Samen hebben we een manier gevonden waarop hij onze dochter toch kon vasthouden in bad dus ook niet nodig gehad en we zijn vrij snel over gestapt op samen douchen dat is nog makkelijker
In bad heb je ook soort opblaas kussen waar baby dan op ligt hoofdje boven water de rest in water. Ziet comfortabeler uit dan zon lig ding met verhouding waar baby's kruis op komt te hangen. Heb zelf niet gebruikt maar weet prenatal ze heeft en heb wel goede verhalen over gehoord.. Qua zak/doek zou ik dan voor zak gaan. Lijkt me ivm je arm makkelijker. Ik heb een manduca kan vanaf baby tot peuter. Zit sl een verkleiner in voor baby. Sprak mij wel aan ik dit niet extra bij hoefde te kopen. En kan zowel op je buik als later op je rug dragen als baby groter wordt.. Succes met zoeken!