Hier ondertussen 2x een nl alert ontvangen, gaat flink steviger tekeer dan in m'n vorige bericht. Wij zitten in regio 075, ben benieuwd naar het verdere verloop van de storm. Er wordt geadviseerd niet naar buiten te gaan maar moet eigenlijk wel echt ff naar de supermarkt straks.. hopelijk als het even iets gaat liggen dat ik dan snel even met de auto dan maar ga ofzo. Mijn man werkt gelukkig thuis en ik ben vrij deze week dus hoeven al niet weg voor werk dat scheelt weer
Hier al 2x NL alert gehad. Het is afschuwelijk hier. Is de verwachting dat het gaat liggen binnenkort?
Ik kreeg hem ook, eerst in het Engels paar minuten later nog een keer in het Nederlands. Ik heb al mijn afspraken afgezegd en blijf binnen vandaag.
Ik zit hier met de jongste onder een kleedje op de bank. Samen Casper en Emma te kijken! Als het goed is wordt het hier vanaf 10.00 alweer wat minder, dat hopen we dan maar. Moet zo echt nog naar de winkels een cadeautje voor een kinderfeestje halen voor vanmiddag. Was ik helemaal vergeten!
Hier ook inmiddels 2x! We moeten van onze werkgevers thuiswerken en kinderen zijn beiden thuis. Een hoop bomen en daken van schuurtjes zijn al voorbij gekomen.
Mijn schoonzusje woont puntje Noord Holland en stuurt net foto’s van een strak blauwe lucht. Die las dat het hier zo los gaat maar kon zich er niets bij voorstellen.
Probeer je scherm maar omhoog te krijgen, als t al lukt wordt t daarna een speedboot ervaring. Vanmiddag G ophalen met R samen. Staan hier aardig wat bomen, ben daar dan weer niet zo'n fan van. Boodschappen toevallig gisteren al gehaald gelukkig. Paar jaar geleden stonden we met deze wind op de camping met onze tunneltent. Was al veels te lang veels te mooi weer. Dus de anderen verklaarden me voor gek met mn 50cm haringen. Hadden ze nog nooooit meegemaakt op die camping. Ja ik kende die plek ook, het kan daar spoken maar was er al 18 jaar niet meer geweest. Tadaaaaaa meerdere caravans voortent stokken haaks, mensen aan de stokken hangen om m omlaag te houden, afgerukte voortenten etc. Onze glasfiber tunneltentje had t net gered, 1 lusje gescheurd...pffffpffff.
Hier in regio Westland/ Den haag is het echt noodweer. De straten liggen hier vol met afgewaaide takken en het stormt en regent enorm. Die regen is goed voor de natuur maar die storm richt weer zoveel schade aan. Ik hoop dat mensen niet teveel schade zullen ondervinden en over 2 dagen is het 30 graden man man Ieder geval nooit saai in Nederland
Nou eerste schade is hier al, boom bovenop onze auto.. dus met auto weg gaat het niet worden. Ff gemeente bellen hoe verder met die boom.. en dan ff schade opnemen. Ook 1 dakpan al van onze dak. Balen weer maar goed..
bomen en daken ... Dat klinkt heel heftig! Snap dat ze willen dat je thuiswerkt en de kinderen niet naar school hoeven. Hier (in het Noorden) waait het ook behoorlijk hard, maar meer dan afgebroken takken heb ik nog niet gezien.