Wij zijn een nachtje weg in een hotel aan het Gooimeer. We hebben gelukkig een late checkout dus we kunnen tot 13u binnen blijven maar daarna moeten we dus de weg op richting huis... Toen we net in het restaurant zaten te ontbijten kreeg iedereen een NL alert
Het is hier gelukkig niet zo erg als in de randstad, maar maxi moet nu van school naar huis fietsen en daarbij een brug over en ik zal blij zijn als hij thuis is!
Hier in het oosten tot nu toe vooral flink wind. Ben even op stal geweest maar toch maar besloten te longeren ipv te gaan rijden..
Nah weetje het is vervelend dat die boom op onze auto ligt, maar gelukkig staat die geparkeerd en is het niet tijdens rijden gebeurd en liever een boom op de auto dan een boom op een mens, auto is vervangbaar en te repareren, een mensenleven niet
Vorige jaar toen het stormde was er dakleer van de buren hun overkapping gewaaid. Dit had ons raam beschadigd. Buren aangesproken en gevraagd het dakleer vast te zetten...aangezien er meerdere stukken loszaten. Ze durfden het dak niet op, dus mijn man aangeboden dat hij het wel wilde doen. Buren wilden eerst nieuw dakleer halen en zouden er dan op terug komen bij mijn man. Nou we zijn ruim een jaar verder en er is nog niks gebeurt. Mochten we nu weer schade hebben door nalatigheid van de buren...dan mogen ze het ook gaan betalen!! Sowieso is het vaak een puinhoop in hun tuin. Allerlei losse spullen die ze ook nu met storm niet even opruimen.
Ik weet niet in welk deel van 075 je woont, maar zuid (vanaf de den uylbrug tot de rotonde) ligt helemaal vol met bomen, moest echt zigzaggend naar de ortho toe (het is dat m’n draad los zat, anders had ik afgebeld). Bij de Ranzijn in de buurt liggen ook veel takken op de weg, maar kan je nog wel redelijk langs. Andere delen nog niet geweest, moet straks naar m’n werk, de andere kant op.
Ja. Ze snoeien hem niet, daarom is het een hele lelijke boom. En ze halen de peren er niet af. Ze laten ze gewoon op de grond vallen. Er komen duiven op af En er valt continu zooi van die boom in onze tuin.
Zo gek, op telefoon van dochter 3x NL alert ontvangen, mijn man ook een aantal keren, zoon en ik allebei niet, ligt blijkbaar aan provider dan. Ik moet vanmiddag nog met zoon naar beugeltandarts omgeving Haarlem, ik wacht nog even af en vraag anders of man wil gaan als het te erg blijft, ik vind het maar niks zo.
Hij belt net, dus ik meteen in actiemodus omdat ik ervan uitging dat hij belde omdat hij was gevallen of iets engs had gezien of zo. Zegt hij vrolijk: ik sta in de Aziatische supermarkt, zal ik spekkoek kopen? Volgens hem viel het gelukkig erg mee, hij zei al, desnoods loop ik even over de brug. Dus hier is het te overzien gelukkig. Sterkte voor de mensen die er echt middenin zitten.
Hier valt het nog mee.( Friesland) Begint nu wel meer aan te trekken en regent al flink. Ik heb gehoord dat de meeste scholen hier rond 11 uur dicht gaan en de kinderen naar huis mogen (VO) Gisteren alles al naar binnen gehaald of vastgezet. De boodschappen al gedaan. Kinderen zijn beide thuis. Dochter had vanochtend nog lekker gezwommen.