Krijg net van school mail dat we de kinderen tussen 13.00 en 14.00 uur binnen op kunnen halen ivm de storm.
Mijn oudste is op kamp naar Maastricht. Hoop dat de treinen vanavond wel rijden als ze teruggaan naar huis (Drenthe)
Zitten we ook inderdaad. Kijk maar op www.windfinder.com. Oog verplaatst zich nu richting Leeuwarden. Blij dat school verstandig is en de kinderen binnenhoudt. Wat mij betreft maar een uurtje langer op school zodat iedereen veilig naar school toe kan. Ik weet niet of ik om 13:30 al in de auto wil stappen als het nog zo waait. Kan trouwens ook niet want mijn man is al op pad voor de brandweer, bomen van de weg aan het halen dus ik heb geen auto bij huis
Helaas al een dode door de storm https://www.ad.nl/binnenland/live-storm-poly-is-zwaarste-zomerstorm-ooit-vrouw-omgekomen-in-haarlem-door-omgevallen-boom~aee18c5f/
Nou hier gaat het nu ook los. Stapte net uit de auto, dikke windvlaag knalt mijn autodeur tegen de punt van het huis. Dikke deuk in de deur.
Hier neemt het wel toe. Flinke windstoten maar ook zon tussendoor. Geen regen meer laatste tijd (Brabant). Maar ik vind die windvlagen zo eng he.
Ik heb zojuist tijdens de rit naar huis ook iets op het dak van de auto gehad, straks maar eens even op onderzoek uit.
Dat is toch ook zo enorm erg als dit gebeurd. Moet je zo aan je einde komen, ongelooflijk en zo erg voor de nabestaanden.
Hier wordt het nu iets minder heftig. Het waait nog wel enorm en zojuist met de hond uitlaten toch wel heel veel takken en bladeren op straat. Heb vanmorgen wel mijn dochter en haar vriendin bij school afgezet omdat ze vandaag hun boeken moesten inleveren. Ik had ze echt niet op de scooter laten gaan.
Hier net een mailtje van het VO dat de school niet gesloten wordt maar er wel begrip is als kinderen niet komen. Dus las ik het verkeerd; dat de school gesloten was... Mijn zoon helemaal blij en ik nogmaals lezen; oh sorry je moet toch voor 2 uur naar school hahahaha Bedankt mam.... Hier in 075 alles weer rustig, beetje wind/ regen.
Ja ik vind dat ook zo eng. Vanmorgen wel met de auto weggeweest maar langs die wegen staan niet van die enorme bomen mochten die omvallen. Is natuurlijk ook gevaarlijk want je kan dan wel aardig crashen. Ik vind dakpannen ook altijd zo'n eng idee. Als je dat op je kop krijgt is het ook vrijwel direct klaar,