Helaas geen boom op tuinhuis gevallen... Maar weer wachten tot de volgende storm (of totdat we genoeg gespaard hebben voor een nieuwe)
Ik vond de storm eigenlijk wel meevallen. We hadden de losse dingen in de tuin binnen gezet. Er is dus niks weggewaaid. Hier in de buurt heeft niet iedereen dat gedaan zag ik. Verder liggen er veel takken op de straat/stoep. Meestal is dit van dat dode hout. Dat breekt sowieso sneller af. Omdat nog niet alles is opgeruimd heb ik vanmorgen de kinderen met de auto gebracht. Het waait hier nog best hard vind ik.
Ja bij 6 km zouden ze denk ik ook gewoon fietsen. Onze kinderen gaan van de herfstvakantie tot de voorjaarsvakantie altijd met de bus (winterabbo) de rest van het jaar fietsen ze.
Regenhoes eroverheen tegen de wind? Er zijn landen met veel heftigere weersomstandigheden waar ook kinderen worden geboren. Het zal hier ook wel los lopen allemaal
Het gaat mij er niet om dat de kinderen wind voelen, dat is helemaal prima. Harde wind vind ik ook niet erg. Rukwinden wel, want die zijn onberekenbaar. En een regenhoes maakt het oppervlak wat wind vangt alleen maar groter en gevaarlijker.
Hier gaat er helaas geen bus naar toe en met de trein moet ze ook nog 20 minuten lopen, dus dan schiet ze er weinig mee op. Om nog even terug te komen op dat ik mij moet haasten en in de file moet staan; dat wil ik best doen, maar mijn puber wil absoluut niet te laat op school komen, tja dat kon ik niet garanderen...
Maar je vraagt wat anderen zouden doen en of wat je zelf eventueel zou kunnen doen terwijl je allang een keuze gemaakt hebt, deze blijf je verdedigen dus wat is nu het probleem dan?
Ik deed de achterklep omhoog en de wagen eronder zetten, dan de maxicosies pakken. Onder de klep staat de wagen beetje uit de ergste wind. Ik had ook een lange wagen, soms heel handig en soms onhandig haha.
Ik zou er juist geen hoes overheen doen. Wij hebben thuis de hoes ook van de bakfiets gehaald omdat dat alleen maar meer wind vangt. Die paar straten in de wind en regen redden ze toch wel??
Blijkt wel weer dat meningen erg verschillen. Ik zou nooit bedacht hebben om met de duowagen niet van de auto naar het kdv te lopen door de storm. Anderen vinden t veiligheid boven alles, ik vind t druk maken om niks (of om alles eigenlijk). Zo’n vraag stellen op een forum heeft dus vaak eigenlijk niet veel zin, want als je je er druk om maakt reageren er ook mensen die dat niet doen of andersom. Het aantal goede tips blijft uit omdat mensen vaak niet snappen hoe anderen denken en daar hun mening over uiten.
Tot zover valt het hier mee. Wel nog flinke rukwinden maar nog geen schade gezien bij ons en de buren.
Ik zag gisteren een fietser die 3x af moest stappen omdat hij door de wind vanaf het fietspad de weg werd opgeblazen. Zag er best gevaarlijk uit.
Ik had helemaal nog geen keus gemaakt. Heb het van moment tot moment hier aangekeken of de wind zou gaan liggen, en dan bedoel ik met name die harde vlagen, om dan eventueel alsnog te gaan. Ik vroeg hoe andere ouders het doen in de hoop dat er wellicht handige tips zouden worden gegeven. Ik vroeg niet om te worden bekritiseerd. Maar een aantal reacties kwamen vooral neer op stel je niet aan een beetje wind. Vond dat echt totaal niet nodig. Dus vandaar mijn uitleg over dat er hier veel rukwinden zijn op dit moment en het gevaar dat dit op kan leveren. Daar wordt echter door diezelfde mensen niet echt op ingegaan.
Hier viel het ook mee. Moest er vannacht een keer of 3 uit omdat de honden helemaal knettergek werden van de wind en blijkbaar dachten dat er iets voor het huis was en de lege papiercontainer was naar de buren gerold. Maar meer ook niet.
Man heeft de kinderen lopend naar school gebracht, omdat het nog best flink waaide. De kinderen zijn nog licht en niet gewend aan fietsen met harde (zij)wind, niet zo handig door de ochtendspits laverend tussen de geparkeerde en rijdende auto's door. Ik heb gefietst met wind overwegend in de rug, dat ging lekker vlot
Daar passen ze zich toch ook aan op de klimaatomstandigheden? @Madelie - off topic maar hoe ging het wennen? Best spannend na zo’n intensieve periode lijkt mij.
Mijn man kan bijna niks doen op zijn werk. Ze hebben geen afzuiging meer, waardoor alle machines uit zijn. Ik ga zo naar mijn werk. Zag dat het vanavond weer buien geeft, dus rustig terugrijden vannacht. Wel blij dat we nu beiden een auto hebben, de vorige flinke storm 2 jaar terug heeft man gefietst, 25km heen en 25km terug.