Storm stond ook op ons lijstje, maar ik ben blij dat we het niet gedaan hebben. Mijn zoontje is namelijk niet echt een Storm, meer een Zacht Briesje
er is STORM op komst ken je die ene film niet werd op zapp uitgezonden die jongen heette ook storm en werd elke keer als die op school kwam werd er geroepen kijk uit jongens er komt een storm aan
Ik zit ook in een tussencategorie hoor. Ik zou 'm zelf niet kiezen, en geen enkele naam in die 'categorie'. Maar ik vind hem ook zeker niet vreselijk, en zou het prima vinden als ik later ooit een schoonzoon met die naam in mijn familie mag verwelkomen en ik zou een kandidaat voor een vacature sowieso nooit afwijzen om reden van zijn voornaam. ( bizar, dat sommigen het solliciteren erbij halen als 'moeilijke' factor bij een naam. Laten jullie altijd kandidaten afvallen omdat ze een voornaam hebben die je niet aanstaat??)
Het eerste waar ik dan aan denk: Kijk eens Storm, er is storm op komst... Ik ben wel van de 'apartere' namen maar totaal niet van dit soort namen, storm, lente, enz
Nee ze worden niet afgewezen om de naam maar somige namen passen minder goed voor een volwassene. En om dat duidelijk te maken is het sollicitatiegesprek voorbeeld omdat een volwassene dat nu eenmaal moet doen. Hallo ik ben Storm de Vries en solliciteer voor de funcite van CEO klinkt nu eenmaal minder volwassen dan Hallo ik ben Marco de Vries en solliciteer naar de functie van CEO. En daar gaat het om. Een naam moet passen bij een kind maar vooral een volwassene want dat ben je nu eenmaal langer.
Dit vind ik dus meespelen bij deze naam! De naam Storm is sowieso niet echt mijn smaak, maar bij een stoere jongen vind ik het nog wel leuk, als je echter een lief, zachtaardig jongetje hebt, past de naam gewoon niet. Net zoiets als de naam Bink, ik ken er eentje en dat is echt in de verste verte géén bink, dan staat die naam gewoon een stuk minder leuk.
Als jullie het een mooie naam vinden.. Ik vind het een stoere naam die past bij een jongen die stevig in het leven staat. Het risico is wel (al genoemd) dat je een introverte verlegen jongen krijgt en of Storm daar dan goed bij past? Elke tijd heeft zn eigen trends wat naamgeven betreft, ik vind het persoonlijk leuker om een Jasmijn, Sterre, Luna, Storm of Roos op een kaartje te zien dan van die ouderwetse namen, omdat een naam geen woord zou mogen zijn... LoL
Ik denk eigenlijk dat Storm de Vries meer kans maakt om de baas te worden dan Marco de Vries. Die naam komt op mij een stuk krachtiger over Ik ben het overigens met je eens dat een naam ook bij een volwassene moet passen. Maar een naam groeit ook met een persoon mee. Ik ken zát volwassenen met namen die hier wel eens worden genoemd als 'ongeschikt voor volwassenen'. Ik geloof niet dat zij er problemen mee hebben dat ze die naam met zich mee dragen (denk aan: Puck, Dirkje, Peer). De meeste Storm'en zijn nu nog kind en dus associëren we die naam met kinderen. Over 40 jaar zullen we het ook associëren met volwassenen, en vast ook met een enkele CEO. Overigens: de naam Storm komt in NL voor sinds de jaren 80/90. Er moeten dus al een paar (jong)volwassen mannen met die naam zijn. NVB : voornaam Storm
Ik vind de naam echt super leuk. Maar hou dan wel van aparte namen maar niet wolf, fee of weet ik veel wat.. Storm vind ik leuk! Ook Sterre en Lenthe zoals iemand schreef...
ik vind het persoonlijk geen leuke naam, maar ieder voor zich. Wij zijn ook niet echt van de wolf,bloem,mensje namen.
Ik val in de categorie haters haha.. Vreselijk.. Wolf, Storm, Bikkel, absoluut niet mijn smaak.. In mijn ogen weinig verwijderd van Stoel, Bank, Tafel
Ik vind het best wel leuk. Maar dan hoor ik natuurlijk ook weer bij de categorie die er geen probleem mee heeft om een naam te kiezen die tegelijk ook een zelfstandig naamwoord is... Mijn ervaring is... je zal heel wat wenkbrauwen zien fronsen als je z'n naam zegt, ook een aantal keer de naam moeten herhalen en één enkele keer zelfs ook moeten verdedigen. Maar... mensen wennen wel aan de naam en achteraf komt er af en toe zelfs iemand zeggen dat ze die naam nu geweldig vinden en zo goed vinden passen. Je hoort het ik spreek uit ervaring. Ik heb een zoontje die Winter heet. Ik zag Winter hier al een paar keer voorbijkomen als een naam die echt not done is. Kan best dat sommigen het niets vinden maar telkens als ik naar mijn kleine mannetje kijk dan ben ik nog altijd zo tevreden met onze keuze. Het is een naam die helemaal bij hem past. Ik vind het een krachtige naam die ook bij een volwassen man past. En als hij het later zelf niets vind... tjah ik hoop natuurlijk dat hij het wel leuk vindt maar zelf heb ik een oerdegelijke Vlaamse naam en als kind heb ik wel dagen lopen zeuren dat ik het echt helemaal niet mooi vond M.a.w. (en om een lang verhaal kort te laten, heb me weer iets laten gaan blijkbaar sorry hihi), als jij het mooi vindt, je partner het mooi vindt, je buikgevoel ja zegt, doen!