Hier is mijn schutting weg, dus ik houd open huis. Heb net de verzekering gebeld en die hebben het razenddruk. Echt k.u.t, maar het is maar een schutting gelukkig...
Hier is het weer wat rustiger. Alles is gelukkig (net) blijven staan. Bij mn achterburen staat een boom erg schuin, dus ik denk dat die wel schade hebben. Toen we zaten te eten heb ik de gordijnen ff dicht gedaan omdat de schutting wel erg hard heen een weet ging en de kids dat eng vonden en niet meer aten. Straks ff dakpannen check.
Hier ook dakpannen van ons huis... Eentje bovenop mijn auto!! Dikke barst in mijn raam overal glas in de auto en dikke deuk op de motorkap. Vond het toen straks echt wel even eng.. moest eigenlijk om 13.00 uur bij het cb zijn maar die heb ik maar afgebeld. Ik kreeg overigens ook een sms om 13.49 met noodoproep waarschuwing zware storm levensgevaarlijk. Blijf binnen en bel alleen 112 bij spoed. Ik vond echter dat die sms vrij laat kwam... Toen was de wind volgens mij al wat gezakt. Zijn er nog meer die zo'n sms hebben gekregen?
Hoelang dan nog binnenblijven Vanavond moet ik naar een borstvoeding cursus. Mijn moeder heeft al een aantal x gebeld dat ik thuis moet blijven "overbezorgd". Maar nu zit ik in twijfel gaan of niet?
ons TE KOOP bord is eraf gewaaid en ligt nu een paar straten verderop.... hoop niet dat dat een slecht teken is whaha
Dat zie je zelf wel. Hier viel het heel goed op wanneer de wind rustiger werd. Ben vanmiddag buiten geweest en was gewone een stevige wind maar niet meer zo erg als vanmorgen.
Het was hier daarnet gewoon rustig en dacht ik, hee,de storm is weg! Trekt het weer aan! En daarbij ook nog eens gigantische hoosbuien! Echte herfstdag vandaag
Leuk. Alleen hebben ze dus de helft (of meer) niet bereikt. Onder andere mijn telefoon is niet geschikt daarvoor, dus mij hebben ze niet bereikt. Laat dan ook de sirenes loeien of schaffen ze die gelijk maar af?
Hier valt het best mee. De tuinmeubels liggen wel in de tuin en wat takken maar geen grote schade. Sterkte voor de dames in gebied met code rood!
Best wel wat schade hier in de buurt. Ik sta al vanaf 15:30 te wachten op een trein die gaat rijden. Het is bijna 18:00 en ik wacht nog steeds. Ben ik blij dat het niet zo koud is.
Hier is het gelukkig ook flink afgezakt. (Zit dan wel niet in het code rood gebied maar,) vanmiddag was spitsuur voor 112 medewerkers. Binnen een uur 7 ambulances. Zat gelukkig nog op school, maar kon mooi gaan lopen richting huis. Fietsen was niet te doen, werd letterlijk met fiets en al weg geduwd. Verder was het ook te gevaarlijk met losliggende tegels en takken.. Nu paar uur verder is het wel stukke minder, maar soms nog wel erg harde windvlagen.
Hier in België - in 't midden van Vlaanderen - vooral héél véél wind. En ook wel wat takken afgewaaid van onze - veel te grote - boom, maar die moest toch gesnoeid worden (diegene die het gaat doen, kwam sowieso volgende week kijken). Vanmiddag effe naar 't stad gereden met de fiets (moest naar de bib, want anders had ik een boete) en met momenten had ik echt nauwelijks controle over mijn fiets. Bij de bib - toen ik buitenkwam of wou komen - ook een kwartier staan wachten tot er weer een bui over was, want ik had geen zin in een volledig kletsnat pak. Heel de buurt ligt ook wel onder de bladeren, maar da's niks ...
Is de storm weg hoost het hier om de haven klap echt behoorlijke buien en soms ook een flinke klap onweer. Maar gelukkig is de storm gaan liggen....