In midden van het land windkracht 6 en in oosten 5/6 dus niet zo spannend lijkt me. Uiteraard zullen er ook windstoten tussen zitten die zwaarder zijn dan kracht 6
dat is hier dus.. hier hebben we nu zeker al windkracht 7/8.. we zitten ook nog op een hoek waar het altijd hard waait i.v.m. manier van over de dijk/verhoogde weg komen. wij moeten hier regelmatig shannon vasthouden anders waait ze weg..
Kaarten blijven er bij dat het een zeer zware storm kan worden. Nu is het een klein laagje die het zal veroorzaken, dus een kleine verschuiving kan al een hele hoop betekenen. Stukje omhoog, NL heeft alleen een dikke rot bries, stukje naar beneden, heel NL heeft last van de storm. Zoals het er nu naar uitziet zal het noord westen van NL de sjaak zijn. Vooral het waddengebied. Noodweercentrale geeft voor nu iig code violet af, de meest extreme code. Gewoon van tijd tot tijd in de gaten houden. En als het vanavond ook nog in de kaarten staat, dan geeft het KNMI een weersalarm af.
Ja buienradar geeft ook morgen windkracht 9 aan. vooral 's middags aan de kust en laat ik daar nou net wonen en morgen op de fiets weg moeten.
humava: niet toevallig iemand met een auto die je kan brengen of lenen als je rijbewijs hebt. Die windstoten hier aan de kust kunnen je echt de adem benemen lopend als laat staan op de fiets... of met de bus een optie..
oke, ijmuiden is bekend . Wij wonen echt bovenin de kop, in van ewijcksluis (tussen den helder en den oever in )
Ja precies, een stuk noordelijker. Daar kan het zeker spoken idd. Al kan dat hier ook hoor. Behalve onweer, want dat is meestal zo weer weg door de zee.
en hier blijft dat soms wel even hangen als ie tussen het ijsselmeer en de noodzee in zit, maar meestal is het ook wel redelijk op tijd weg. Ja wij zitten echt in een enorme windhoek. maar ja je went er ook aan hoor. wij vinden het als we ergens anders zijn zo windstil altijd. haha
Hier waait het nu ook al flink. Zit op een flat 4 hoog naast het circuit, met alleen maar duinen tot aan het strand. dus vangen alle wind die vanuit het zuidwesten komt en kan je vertellen dat het hier altijd flink aan toegaat met storm. En ik hou wel van een flinke storm
Hier was het vannacht ook héél hard aan het waaien. Ik verwacht het morgen nog wat erger dus ik ga vanmiddag losse spullen uit de tuin halen, vlag binnen e.d.
Geen wonder dat de kids zo druk zijn! Het wordt vast geen pretje om morgen met de trein naar mijn werk te gaan.
Nee helaas vl moet naar zn werk met de auto en de bus komt niet waar ik heen moet. dus moet er echt aan geloven.