Ik zou het vanavond afwachten. Zulke zware stormen zijn 3 tot 6 uur van te voren pas echt goed te voorspellen. Mijn man moet 200 km met een bus die de aerodynamica van een schuttingdeel heeft en die gaat niet als er een weeralarm wordt afgegeven. Hij moet over de Afsluitdijk en ik verwacht dat die dan dicht gaat.
Ojee, over de afsluitduik met zware storm.....nee zou ik ook niet doen! (ik rij zelf ook regelmatig over de afsluitdijk, woon in de noordkop) gelukkig is het maar 1 dag dat ze deze harde wind voorspellen...
Man hoeft morgen ook niet te werken, er gaan geen treinen van hier uit naar London, dus hij zit thuis vast.
Nou hier waait het echt de hele dag al belachelijk hard En de kids zijn zo druk dus ja ik geloof dag best
Bij ons alleen code geel! We zitten in het midden van het land. Wanneer weten ze alles zeker dan, en waar kun je het bekijken?
Ik vind het hier (kop van Noord-Holland) de hele dag al belachelijk hard waaien en het begint inmiddels nog harder aan te trekken . Las gisteren dat ze voor morgenavond windkracht 10 verwachten. Blijft afwachten wat het doet, maar zou best kunnen, aangezien het nu niet gewoon een beetje hard waait, maar al flink stormt. Ik wil de grijze bak al aan de weg zetten, maar hoop dat die zwaar genoeg is om de hele nacht te blijven staan
Dat vraag ik me ook af indd! Overigens is het hier minder gaan waaien (kijkduin) stilte voor de storm?!
Code oranje inmiddels van het KNMI. Verwacht toch echt een weeralarm vanavond of vannacht. Ligt nu aan dat laagje, hoe gaat die trekken en hoe ontwikkeld die zich verder.
Maanstand is op het laatste kwartier, geen springtij dus en de zuidwestenwind is wat dat betreft ook gunstig. Weet niet of 'ie dicht gaat. Er is wel extra dijkbewaking ingesteld.
Ik dacht dat er ergens een site was waar je de storm kon volgen? Gelukkig wist ik wel van het KNMI af
Heerlijk vind ik dat, storm. Behalve als er stormschade bij komt kijken natuurlijk. Dat is niet leuk hè, nee.
Oh, hahaha dacht dat je het KNMI bedoelde. Ik zit op een weerforum, op topshelfmeteo staat veel info. En op twitter ook, ik volg noodweercentrale bijvoorbeeld.
Ik denk dat het best heftig wordt morgen. Keek net op noodweercentrale. Daar was 1 helft van Nederland rood en de andere helft geel en binnen een paar minuten is het gele veranderd in oranje. Morgen lekker binnen blijven met een kop warme chocomelk met slagroom!