Storm??

Discussie in 'De lounge' gestart door kbloem, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ze verwachten ook stilte voor de storm, dat kun je ook zien op de site van het KNMI. Vannacht even rust en dan vol er in ;)

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Beetje domme vraag misschien, maar weet iemand of het mogelijk is dat bijv dieren of kleine kinderen wegwaaien door een storm? Of is dat natuurkundig niet mogelijk ivm soortelijk gewicht ofzoiets?

En ik bedoel niet dat ze omvallen of uit balans raken door de wind, maar echt wegwaaien zoals een blaadje of ballon, dus los van de grond

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als het maar hard genoeg waait dan kan dat natuurlijk. Als de wind zelfs auto's de lucht in krijgt, dan heeft het met een mens ook geen problemen. Maar dan heb je het wel over echt extreem weer.;)

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Oei, ik vind het nu hier (N-H) al zo hard waaien en dan te bedenken dat het echte feest nog moet beginnen... Ik hoop dat ik morgenochtend zonder al teveel problemen mn dochter naar het KDV kan brengen. Ik vind het best eng eigenlijk om met haar de deur uit te moeten, brrrr. Gelukkig is het dichtbij genoeg om te kunnen lopen.

5. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ben ik de enige die er eigenlijk wel zin in heeft? Mits er geen slachtoffers vallen uiteraard. Ik woon in het hoge noorden en ben wel wat gewent. Weet iemand ook of er nog speciaal op de dijken word gelet of is dat nu niet van toepassing?

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nadeel van een flinke storm is dat er bijna altijd wel een slachtoffer valt, dus NEE totaal geen zin in. krijg het al benouwd met het idee dat mijn man morgen de auto in moet de weg op.

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geen idee of je de enige bent, ik heb dr in ieder geval geen zin in. Als we hier zonder stroom komen te zitten hebben we helemaal niets, geen verwarming, geen mogelijkheid tot koken etc. Nog geen mogelijkheid om water warm te maken gezien hier alles met boilers werkt.
    Ik zou morgen met de kinderen naar een bijeenkomst in London gaan, maar treinen rijden al niet (in ieder geval tot 9 uur 's ochtends niet, waarschijnlijk de hele dag amper) en de supermarkten waren een drama vandaag. Kaarsen en batterijen waren bijna niet te krijgen.

8. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    we liepen vanmiddag naar de auto en zoontje liep zelf en die raakte idd uit balans door de wind laat staan morgen dus ik heb hem opgetild. Dus kan me voorstellen dat het morgen voor kleintjes en kleine dieren gevaarlijk kan zijn ja.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het waait hier ook behoorlijk!

In 2006 en 2007 was er ook zo'n zware storm dat zelfs mn fiets omhoog vloog, loei eng vond ik dat! Brrrr!

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik weet niet wat we morgen kunnen verwachten. Het waait hier nu al behoorlijk hard.

11. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    In Engeland moet het nog harder stormen begreep ik. Dan snap ik dat je er niet op zot te wachten dat alles uitvalt

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Door dit topic ben ik maar gelijk even de tuin in gegaan... Parasol heb ik alvast neergelegd, die kan dus niet meer omwaaien. Fietsen de schuur in, evenals los speelgoed. Tuinstel zit een hoes omheen, die heb ik goed onder de poten vast gezet. Maar dan heb ik nog wel een glijbaan, kindertafel + stoeltjes en een klein wagenpark aan fietsen en loopauto's. Alles staat wel tegen de schutting aan nu, zou dat genoeg zijn? Kan het sowieso eigenlijk nergens anders kwijt.

13. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Wij hebben best wel zware tuinstoelen op het balkon staan maar ik vind het nogal eng en denk dat ik ze zo toch maar naar binnen haal.

Op 1 hoog woont een gezin die hun zonnescherm het hele jaar door een stukje naar beneden hebben. Ik mag hopen dat ze die omhoog doen.

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, nu je het zegt…. de parasol….
    Alleen gaat mij dat niet lukken en man is op reis…
    Ik hoop dan maar dat ie blijft staan, hij staat in een enorme voet die je niet kunt verplaatsen en de parasol zelf is ook best pittig aan gewicht. Fingers crossed!

15. tuc

tuc Niet meer actief

Kun je hem neerleggen?? Dat scheelt al.

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb net zelf de hele buitenboel orkaan-proof gemaakt..

M'n man ging naar buiten (vlak nadat we het erover gehad hadden) dus ik was in de veronderstelling dat hij alles in orde zou maken maar ik ken hem natuurlijk goed dus ging toch maar even checken buiten.
    Wat denk je? Had hij 2 kleine siertafeltjes op elkaar gestapeld (oh ja,dan kan er niks mee gebeuren ;)) en that's it!!

Dus ik heb nog van alles in de schuur en garage gezet, de glijbaan plat gelegd, dingen verzwaard, tuinspiegels binnen gelegd enz enz..

Heb hem er net (terwijl hij al prinsheerlijk op bed lag) wel even op aangesproken.. Ik zei: ben jij nou een vent? 2 krukjes die nog geen kilo wegen op elkaar stapelen en voor de rest alles aan mij over laten en lekker op je nest gaan liggen :x

Wat een vent eej..hahaha!

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nee helaas... Dat kreng moet eerst uit de voet getild worden om 'm neer te kunnen leggen.
    Ik heb net even gekeken,hij zwiept nog niet ;).
    Morgen overdag maar in de gaten houden,anders toch de buurman maar vragen.

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Haha ik heb mn man ook al net naar buiten gestuurd om wat losse spullen op te ruimen.
    Ben blij dat morgen mn parttime dag is, en ik er niet uit hoef.
    Lekker koekjes bakken met mn zoontje.
    Manlief moet helaas wel met de auto naar werk. Gelukkig in Limburg waar het volgens mij het minst erg gaat worden.

19. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb mn glijbaan gewoon in een hoek gezet, samen met het kinderzithoekje... Hoop maar dat het gewoon blijft staan als het daadwerkelijk hard gaat waaien. Ik kan het sowieso nergens kwijt, schuur staat bomvol. Maar wie weet valt het allemaal wel mee :)

20. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Als ik buienradar moet geloven staat er hier nu windkracht 7 a 8, hond net uitgelaten waait best hard idd!

Deel Deze Pagina