Hoop dat we vandaag horen of de hypotheek rond is voor ons nieuwe huis, ze zijn gelukkig wel met de aanvraag bezig, maar moesten gisteren nog wat aanvullende informatie hebben, gelukkig konden we die nog mooi voor 5 uur opsturen. Hoop zo dat het vandaag rond is, heb er behoorlijk wat stress van we hebben ons huis namelijk zonder voorbehoud van finaciering gedaan vandaar de stress dus
Zonder voorbehoud van financiering? Dan is het inderdaad erg spannend. Jeetje, dat je dat aandurft in deze tijd! Succes!
Zit een heel verhaal achter maar goed zo is het nu eenmaal. Sleutel overdracht is 1 november maar de bank zou waarschijnlijk vandaag uitsluitsel geven ( geloof dat het geld dinsdag bij de notaris op de rekening moet staan)
Als de finaciering niet rond komt leggen we het ergens anders neer, maar mocht het echt niet rond komen, het is niet zo dat je het huis moet kopen want er is immers niemand die je geld leent, je moet wel 10 procent betalen dat wel, maar stel we halen 1 november niet dan wordt je eerst in gebreke gesteld en moet het binnen 8 dagen daar zijn, dan heeft de verkoper geen recht op die 10 procent wel op een tegemoet koming in zijn kosten logisch, zegt hij zelf na 8 dagen dan trek ik me terug dan kost het ons geloof ik 10 procent
Het is allemaal wel snel gegaan ze hebben het snel opgepakt, adviseur zei vandaag meer te weten dus daar hoop ik op
Wat een ontzettende omweg om het zo zonder financiering te kopen. Maar goed....het is dan zeker een spannende tijd.
Omweg? Nee hoor je bewandeld dezelfde weg, eigenlijk is het enigste verschil dat je met behoud van finaciering geen boete hoeft te betalen en zonder wel. Als je met voorbehoud doet moet je ook kunnen aantonen door 3 banken dat je het niet kunt betalen. De kans dat de finaciering niet doorgaat is erg klein, maar wat ik al zei ben pas gerust als het op de rekening van de notaris staat
misschien een rare vraag maar waarom??? zonder voorbehoud van financiering. idd erg spannend... maar vraag me wel af. als het dinsdag op de rekening van de notaris moet staan is dat nu dan nog wel te redden? het moet dat lijkt mij uiterlijk maandag worden overgeboekt.
Nee ons aanvraag werd binnen 1 week in behandeling genomen, ze zijn in principe akkoord ze moeten alleen nog een ding hebben, daar zitten we nu achteraan. Waarom zonder voorbehoud? Heel eerlijk wisten wij dit ook niet degene die voor ons op het huis bood heeft dit zo gedaan, wij kwamen hier later pas achter, maar goed ook ons eigen domme schuld dus. Wat ik eerder al zei lang verhaal
Dat moet niet, maar is wel wenselijk. Er zijn banken die het veel later overmaken soms zelfs op de dag van tekenen.