Oei...het schijnt hier vanaf 12.00 uur te beginnen... Zie: KNMI Waarschuwingen regio Groningen Het begint hier nu af en toe al hard te waaien.... Zit nu op mijn werk in Haren (bij Groningen). In Groningen, Friesland en een paar andere provincies is nu een weeralarm (code rood) van kracht! Ben om 12.45 uur vrij. Hopelijk waai ik niet van de weg af in mijn Yarisje.....
Hier valt mee al hoor ik wel veel wind. Mijn man is wel aan het werk dus gok dat het meevalt. Of moet vanmiddag nog veel komen.
Hoor de wind iets meer die aan het ( aan trekken is lastig uit te leggen) een opbouw wat komen gaat dan. Delft. Vogels doen wel al heel de dag druk voor mijn raam vliegen ze zijn aardig actief.( dieren weten wat er komen gaat meesstal) Ja nu een windstoot om het huis. Dadelijk dochter nog uit het kdv halen zou rond 2 uur gaan. begin nu te twijfelen om ze al te gaan halen? Zoon is vroeg vrij die verwacht ik rond 13 uur?
Omg Noord-Holland (zuid), zo'n 15 km van de kust, en hier waait t al flink hoor! Ben benieuwd hoe t later op de dag is/wordt.
Hier in Friesland waait het echt alweer behoorlijk! Mijn mans fiets is al weggevlogen en de dakgoten liggen alweer in onze tuin. Ik woon waar de boot vertrekt, richting de wadden. Dus best aan de kust. Ik denk dat we maar een pyjamadagje inlassen, we hoeven gelukkig nergens heen
Omgeving Ootmarsum, hier begint het goed te waaien. Mijn man houd het goed in de gaten zodat hij nog thuis kan komen. Die zit bij omgeving Arnhem.
Hier drenthe, omgeving emmen-coevorden. Hier begint de wind wel iets aan te trekken nu, wonen vrijaf en dan lijkt het altijd wel harder te waaien op de vlakte, zal me benieuwen of het zo blijft (wat tot nu toe nog zeer meevalt) of dat het nog erger wordt.
Valt nog wel mee en ach.... We hebben nu geen schutting die kapot kan, dat heet de vorige storm al gedaan
Hier Drenthe. Geen storm te zien op wat harde wind na. Maar goed ook, want dochter en ik gaan vanmiddag bij overgrootoma op bezoek zo'n 55 km verderop in Overijssel. En ik moet nog een kado halen voor vriendlief
Hier waait het goed. Nog geen hele harde woei.Hier is in Friesland. Vorige keer elke 50 meter een boom om. Code rood voor hier. Ik ben vooral bang wat het hoge water gaat doen. Niet overal zijn de dijken nog goed. Gelukkig wel dijkbewaking!
Mmm, ik ga zo even op pauze en naar buiten en ik hoop dat het een beetje meevalt hier in Groningen, want ik moet vanmiddag nog met de bus naar huis en hoop toch een beetje op tijd thuis te zijn ivm sinterklaasfeest. Ga wel iets eerder weg in elk geval.