Wat kan jou het nou schelen of ze bij ieder flutbuitje of stormpje een weeralarm afgeven...je hoeft er toch geen geld voor te betalen. Better safe than sorry. Als ze niet waarschuwen en er gebeurt van alles is het ook weer niet goed Hier lijkt het inmiddels wat rustiger te worden, omgeving den bosch
Bredene en Nieuwpoort hadden vanmiddag al het gemeentelijk rampenplan afgekondigd. Prov West Vlaaanderen besliste vanmiddag of het provinciaal rampenplan werd afgekondigd. Zoals ik het begreep is het niet zo zeer alleen de wind maar de combinatie van de wind die straks van over zee naar land gaat waaien, maar vooral springtij en de lange weg die de storm over zee aflegt, dat ze idd vloedgolven van 6m en hoger in B verwachten... Omgeving Maastricht komen de zwarte wolken binnen, wind waait toch goed door, ramen en rolluiken kraken en rammelen (en dan hebben we een nieuwbouw...) Maar wij liggen vrij hoog, vlakbij open veld....
wat ninien al zei, misschien valt het bij jullie mee maar in de rest van het land, vooral aan de kust, valt het niet mee.
Hier valt het nu redelijk mee, maar het heeft behoorlijk gewaaid. Er zijn golven van bijna 12 meter gemeten op de Wadden. En hier in Groningen gaat het water zeer sterk stijgen komende nacht. Dus meevallen....
Ik lees dat er delen van België worden geëvacueerd ivm hoog water. Hier begint het weer met waaien, nieuwe buien komen er aan.
Op HLN wordt aangeraden de probleemgebieden te vermijden en ik moet straks vertrekken naar nieuwpoort. Gezellig.
Bij jou wellicht overdreven, hier absoluut zeer terecht. Bomen langs de weg waaien om,dakpannen van de daken, is hier echt heel terecht. Hier vlakbij de kruising al een flink ongeluk omdat ze niet op de wind hadden geanticipeerd. Gelukkig voornamelijk schrammen en veel schrik, echt alleen maar terecht het weeralarm.
Tussen 14 en 15u was daar het hoogtepunt van de storm en tussen 2 en 3u vannacht verwachten ze springtij zeiden ze vanmiddag. Dus maar snel je vriend oppikken dan. Antwerpen wordt ook bedreigd. De binnenstad voorlopig niet zeiden ze vanmiddag. En anders staan ze met pompen klaar. Naar waar gaan ze dan pompen vraag ik me dan af? Hoop dat het allemaal gaat meevallen. Woon dan wel niet aan de kust maar zoiets wens je niemand toe. Hier is de wind precies terug aan't aanwakkeren. Wil de rolluilen aflaten maar weet niet of ik er goed aan doe ivm de harde wind.
Hier in het zuidelijke puntje (Heerlen, Zuid limburg) Gelukkig nog niet zo erg. Het waait wel, maar niet zo erg dat je niet naar buiten kunt of dat er bomen omwaaien. Ik hoop dat het in de rest van het land niet veel erger meer wordt. Heel begrijpelijk dat ze waarschuwingen voor het hele land doorgeven. Better safe then sorry inderdaad. Je kunt beter voorbereid zijn op iets wat misschien alsnog niet komt of wel meevalt als dat het je compleet overvalt met alle gevolgen van dien.. Sommige dingen kun je gewoon niet tegengaan als het echt rampweer wordt, maar je kunt dan wel wat bewuster opletten of je wel of niet echt naar buiten Moet bv en jezelf eventueel in gevaar zou brengen bv
Knokke minimaliseert de storm en onderneemt niks Het provinciaal rampenplan is afgekondigd in W-Vl. (Volgens site vtm nieuws)
nu begint het hier in gent ook serieus. Halfuurtje geleden kinderen gaan afhalen en moest onder bomen lopen en die kraakten enorm. Nu thuis en je hoort de wind huilen rond het huis en het akeligste: je hoort de hoogspanningskabels echt "zingen". (ongeveer 100m van huis)
verder zijn nu ook al 3 kustgemeentes ge-evacueerd, provinciaal rampenplan afgekondigt en de dijken in het schelde- en Denderbekken worden momenteel nog opgehoogd. Ciciele bescherming staat paraat en in Antwerpen worden de scheldekaaien helemaal afgesloten
Hier in de straat ondertussen een grote boom omgevallen, midden over de weg. Ze zijn al aan het zagen maar het stortregent steeds.
Vanmiddag waaide het al behoorlijk, rond een uur of 3/4 werd het wat rustiger, maar tegen een uur of 7/8 begon het weer behoorlijk te spoken buiten. Nu stormt het ook behoorlijk'. In Delfzijl hebben ze coupures dicht en volledige dijkbewaking ingesteld, ze verwachten een zeer hoge waterstand. Best eng...