Ik schrok me kapot vanochtend toen ik wakker werd, zo'n pijn in m'n rug ter hoogte an m'n longen en voor bij m'n maag. Het benam me de adem. M'n man wilde de huisartsenpost bellen. Opeens ging er een lichtje branden. Dit is dezelfde pijn die ik voor het laatst in januari gevoeld heb! Kortom: galstenen😡 M'n galblaas is er in januari uitgehaald en wist wel dat het alsnog kon, maar had er totaal niet meer op gerekend... Degene die er ook na verwijdering last van hebben gehad, gebeurde dat vaak?
Ik heb het nog 2 keer gehad, blijkbaar zat er nog een beetje klein gruis in het kanaaltje en is toen weggespoelt van zelf. Ik heb die ingreep in juni gehad.
Ik heb er ook last van gehad, maar niet zo erg als met galstenen. Het heeft bij mij best lang geduurd voor ik er helemaal geen last meer van had.
Dit heb ik ook nog wel een paar x gehad en was ook snel weer weg...ik ben vorig jaar geopereerd aan me galblaas... Ik hoop dat het wegblijft aangezien ik nu ook weer zwanger ben...
Wat vervelend, zelf nooit ervaring mee gehad. Maar is het niet verstandig om toch even je huisarts te bellen en dit te bespreken met desnoods de assistente? Misschien overdrijf ik nu heel erg hoor, maar stel het is iets anders?
Mijn galblaas is ook verwijderd, volgens mij in maart. Wist niet dat je dan alsnog een aanval kan krijgen. Vreselijk zijn die aanvallen hé!!! Ik hoop ze echt nooit meer mee te maken.
Volgens de man in het ziekenhuis kan je evengoed nog ''aanvallen'' krijgen omdat nu alles naar de lever gaat....en die ook heftig erop kan reageren. Precies hoe het zit weet ik ook niet... Maar dat is mij verteld. De pijn die jij hebt komt mij wel bekend voor en ik heb de laatste tijd ook een paar keer gehad. Dit is denk ik wel gal, en niet wat anders. Misschien toch weer letten op wat je eet evengoed nog?
Ik heb het ook een paar keer gehad na verwijdering van m'n galblaas, laatste keer was bijna 2 jaar na verwijdering. Ging wel steeds vanzelf over nadat ik me probeerde te ontspannen en volledig op m'n ademhaling richtte.
Mijn galblaas is er in 2010 uitgegaan maar vorig jaar zat ik helaas toch weer met die helse pijn bij de eerste hulp. Ik wist niet dat de pijn toch terug kon komen maar mij was toen op spoedeisende hulp verteld dat het dus kan komen doordat er een klein steentje vast zit in de galwegen,want die heb je uiteraard nog (wist ik veel! haha) Maar na een hoop pijn,misselijkheid,braakneigingen en godzijdank goed werkende medicatie op de eerste hulp kon ik toen de pijn zakte en uiteindelijk weg ging gelukkig weer naar huis. Daarna is het een weekje later nog 1x terug gekomen maar in veel lichtere mate dus geen ziekenhuis gedoe. Daarna nooit meer last van gehad godzijdank maar het idee dat het altijd toch nog wel kan gebeuren vind ik helemaal niks! Soms zeurt het wel eens op die plek maar ik ben er niet ziek van of iets. Vaak helpt een paracetamol al voldoende tegen de zeurdende pijn. Moet ook na mijn galblaas verwijdering echt goed opletten wat ik eet want als ik bv spaghettie met rode saus eet ben ik de hele avond misselijk,zo ook met friet/snacks en nog meer dingen. Baal er soms wel van maar ik laat me er niet door weerhouden door het heel soms te eten. Ik weet dat ik mijzelf dan niet lekker ga voelen maar goed,er gebeurd niks verder. Hou het in de gaten,mocht het nou toch wel vaak voorkomen zou ik toch voor alle zekerheid contact opnemen met de huisarts. Hopelijk krijg je die afschuwelijke pijn niet meer!!